عرضه مرغ 5هزار و 700تومانی در میادین تره بار تهران

عرضه مرغ 5هزار و 700تومانی در میادین تره بار تهران
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از عرضه مرغ منجمد با نرخ هر کیلو 5 هزار و 700 تومان در بیش از 40 جایگاه و میادین میوه و تره بار شهر خبر داد.
یوسف جلوخانی در یک نشست خبری افزود: هم اکنون مرغ منجمد در محل سردخانه ها کیلویی 5 هزار و 300 تومان در اختیار فروشگاهها و شبکه های توزیع قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه تنظیم بازار مرغ و گوشت در استان تهران بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام این استان است و درباره افزایش اخیر در قیمت مرغ تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی قیمت پایه را برای هر کیلوگرم مرغ 7 هزار و 500 تومان اعلام کرده و اگر قیمت از این بالاتر برود، ما قطعاً با عرضه بیشتر به بازار ورود می‌کنیم، همانطور که در دو سال اخیر با مدیریت بازار مرغ، قیمت‌ها تا حدی به ثبات رسیده و هر زمانی هم که قیمت مرغ افزایش یافته، به اندازه نیاز مرغ وارد بازار کرده‌ایم.
جلوخانی در ادامه به ضرورت فرهنگ سازی مردم برای استفاده از مرغ منجمد تاکید کرد و افزود: نظارت شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ منجمد و نگهداری آن بسیار شدیدتر از مرغ گرم است و حتی به نحوه منجمد کردن آن و خرید مرغ با وزن یک هزار و 200 تا یک هزار و 800 کیلوگرم حساس هستیم.
وی اظهار کرد: نحوه منجمد و بسته بندی کردن مرغ منجمد به گونه ای است که تمام پروتئین موجود در گوشت مرغ حفظ می شود اما باید شهروندان در نحوه استفاده از مرغ دقت کنند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران خاطرنشان کرد: زمانی که مرغ منجمد از حالت انجماد خارج شده باید تمامی گوشت مرغ استفاده شود و حتی برای این منظور عرضه گوشت مرغ منجمد بصورت قطعه ای هم در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین از عرضه کنسرو مرغ نیز خبر داد و گفت: عرضه این محصول در بورس کالا آغاز شده است و کنسرو مرغ با وزن 220 گرم بصورت تک فروشی با قیمت 2 هزار و 700 تومان در حال عرضه است و این آمادگی را داریم عرضه مرغ منجمد و هم کنسرو مرغ را دراختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین و تره‌بار برای عرضه بیشتر قرار دهیم.
جلوخانی همچنین به مردم اطمینان داد با افزایش عرضه گوشت مرغ در هفته آینده شاهد کاهش قیمت این محصول در مراکز فروش باشیم.

کیفیت گوشت قرمز وارداتی کاملا سالم و بهداشتی است

وی در ادامه به نحوه عرضه گوشت قرمز وارداتی اشاره کرد و افزود: سالانه قریب به 850 هزارتن گوشت در کشور تولید می شود که حدود 950 هزار تن گوشت در کشور مصرف می شود و نیاز است سالانه 100 هزار تن گوشت وارد کنیم.
جلوخانی ادامه داد: در سال گذشته که می خواستیم گوشت از کشور برزیل وارد کنیم هم کارشناس دامپزشکی و هم روحانی شرعی برای رعایت نحوه ذبح اسلامی به این کشور اعزام کردیم و مردم بدانند با توجه به حساسیت ما کیفیت گوشت قرمز با هر نوع و شکلی کاملا بهداشتی و سالم بوده است.
وی همچنین از عرضه گوشت گرم در فروشگاه های زنجیره‌ای کوروش، شهروند، رفاه و برخی غرفه‌های سازمان میادین خبر داد و افزود: لاشه گوسفندی وارداتی از کشورهای آسیای میانه کیلویی 31 هزار و 500 تومان و لاشه گوسفندی از کشور استرالیا با هر کیلویی 33 هزار تومان در این مراکز در حال عرضه است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه شبکه توزیع مناسب برای عرضه گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد تاکید کرد: اعلام آمادگی می کنیم تا هر شرکتی که امکان توزیع گوشت مرغ و قرمز را در شبکه توزیع دارد با ما همکاری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تنظیم بازار 5 محصول اساسی از جمله گوشت، مرغ، ذرت، سویا و جو بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام است.
جلوخانی یادآور شد: برای آنکه مرغداران هنگام افت قیمت مرغ متضرر نشوند، هر موقع قیمت این محصول از یک مرزی پایین‌تر می‌آید، شرکت پشتیبانی امور دام به نمایندگی از دولت، این محصول را از مرغداران خریداری می‌کند و به خاطر آنکه مرغدار متضرر نشود، هر کیلو مرغ را به صورت بسته‌بندی شده 6 هزار و400 تومان از مرغدار خریداری می‌کنیم که همین مسئله در مورد گوشت قرمز هم وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه برای حمایت از کشاورزان نیز سالانه جو و ذرت در قالب قیمت تضمینی از تولیدکنندگان خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: روند کار به این شیوه است که وزارت جهاد کشاورزی هر منطقه، لیست کشاورزان تولیدکننده را تأیید می‌کند و میزان تناژ محصول و سطح زیرکشت نیز مشخص می‌شود تا این افراد بتوانند محصول جو و ذرت خود را در بورس کالا عرضه کنند.

پرداخت مابه التفاوت قیمت تضمینی جو طی 3 روز به کشاورزان

جلوخانی در مورد جزئیات نحوه عرضه محصولاتی همچون جو و ذرت در بورس کالا خاطرنشان کرد: کشاورز محصول خود را به انبارهای مورد وثوق شرکت ما آورده و رسید انبار می‌گیرد و از طریق کارگزاری‌های بورس کالا، محصول عرضه می‌شود، پس از فروش محصول در عرض سه روز پول به حساب کشاورز واریز می‌‌شود و اگر به عنوان مثال قیمت جو در بورس کالا 900 تومان باشد و قیمت تضمینی دولت یک هزار و 30 تومان باشد، مابه‌التفاوت قیمت تضمینی در عرض سه روز به محض تأمین اعتبار به حساب کشاورز واریز می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com