عرضه ذرت در بورس، به ضرر مرغداران خرده پاست

عرضه ذرت در بورس، به ضرر مرغداران خرده پاست
امسال برای اولین بار، ذرت تولید شده خوزستان در بورس کالا عرضه می شود اما این موضوع ممکن است مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کند.
مدیر عامل صندوق حمایت از صنعت طیور گفت: احتمال حضور دلالان در تالار بورس کالا برای خرید ذرت وجود دارد.
مهدی پورثمر با اشاره به اینکه ذرت، جزو یکی از اقلام مهم مصرفی مرغداران به شمار می رود، افزود: عرضه یک محصول کشاورزی در بورس کالا موجب شفافیت و واقعی شدن قیمت ها می شود، بنابراین چنین طرحی به نفع زارعان خواهد بود.
پورثمر ادامه داد: اما زیاد نمی توان برای مرغداران؛ به ویژه آنهایی که واحدهای کوچکی را اداره می کنند، خوشحال بود؛ زیرا از حضور دلالان و کسانی که نقدینگی بالایی دارند، نباید غافل شد.
به گفته پورثمر، احتمال می رود دلالان به خاطر قدرت نقدینگی که دارند، وارد بورس شده و ذرت را به قیمت روز از کشاورزان بخرند. سپس کالای خریداری شده را در زمان مناسب، با قیمتی بالاتر در بازار آزاد بفروشند. به این ترتیب، سر مرغداران کوچک که قدرت مالی کافی ندارند، بی کلاه خواهد ماند.
مدیر عامل صندوق حمایت از صنعت طیور در پایان اظهار کرد: تا سال گذشته سازمان تعاونی روستایی با خرید تضمینی، تمام محصول تولید شده را می خرید اما امسال با تغییر رویکرد و اجرای قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، لازم است جوانب مختلف این موضوع بررسی شده و دولت راهکاری را بیندیشد که در کنار سود کشاورز، منافع مصرف کننده به خطر نیفتد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com