عرضه تخم‌مرغ تنظیم‌بازاری به نرخ مصوب

عرضه تخم‌مرغ تنظیم‌بازاری به نرخ مصوب

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران از توزیع گسترده مرغ منجمد 2950 تومانی در بازار خبرداد و گفت: به زودی تخم‌مرغ با نرخ تنظیم بازاری و مصوب به صورت گسترده توزیع می‌شود.
عباس قبادی در گفتگو با مهر گفت: وزارت بازرگانی برنامه ذخیره‌سازی و توزیع کالاها را مشابه ایام پایانی سال 89 استمرار خواهد داد و بر این اساس، اقدامات مناسبی را در موضوع تامین و توزیع مرغ منجمد، گوشت گوساله منجمد، گوشت گوسفند منجمد و تخم‌مرغ در دستور کار دارد.
رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با اشاره به اتمام فرآیند توزیع میوه تنظیم بازاری در 20 فروردین ماه، افزود: از این تاریخ به بعد، شبکه‌های عادی توزیع میوه در بازار مشغول به کار هستند و با اعمال نظارتی که بر آنها صورت می‌گیرد، تلاش می‌شود که نرخ‌ها کنترل شود.
توزیع تخم‌مرغ به نرخ مصوب
وی تصریح کرد: بهای تخم‌مرغ به ازای هر کیلوگرم در روزهای پایانی سال 1950 تومان بود که تا روزهای ابتدایی سال جدید نیز این روند ادامه داشت، اما هم اکنون نرخ اندکی تغییر کرده است. بر این اساس، پارچه‌نوشته‌های جدیدی آماده توزیع شده است که به محض نهایی شدن نرخ مصوب، به صورت گسترده و با نرخ تنظیم بازاری در اختیار مردم قرار می گیرد.
به گفته قبادی، تخم‌مرغ تنظیم بازاری قرار بر این است که شبکه‌های منتخب تعاونی مصرف کارمندی، کارگری، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاههای زنجیره‌ای کالا در اختیار مردم قرار می گیرد. البته در این میان دستگاههای دولتی که تقاضای دریافت تخم‌مرغ با نرخ مصوب را دارند می‌توانند به سازمان بازرگانی استان تهران مراجعه کنند.
توزیع گسترده مرغ منجمد 2950 تومانی
وی اظهار داشت: روند توزیع مرغ تنظیم‌بازاری همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در سال 89 مباحثی در رابطه با ذخیره‌سازی مرغ مطرح شد که البته هم اکنون نیز برنامه‌ریزی برای توزیع مرغ منجمد 2950 تومانی در حال انجام است. این مرغ در فروشگاههای زنجیره ای و بازارهای منتخب و میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد.
رئیس سازمان بازرگانی استان تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون روند توزیع گوشت گوسفندی و گوساله منجمد و گرم نیز به روال طبیعی ادامه دارد و مشکلی در این راستا به چشم نمی خورد.
وی تصریح کرد: با توجه به اختلاف نرخ اندک میان مرغ منجمد و مرغ گرم، مردم ترجیح می دهند که از مرغ گرم استفاده کنند، بر همین اساس به هر اندازه که بازار کشش داشته باشد، مرغ منجمد توزیع خواهد شد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
بسته حمایتی صنعت مرغداری
به گفته قبادی، وزارت بازرگانی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی، در حال برنامه ریزی برای حمایت از صنعت مرغداری با بسته های حمایتی است تا بتواند تقویت عرضه مرغ گرم و تثبیت قیمت آن را در حد کنترل شده داشته باشد. بر همین اساس، این موضوع در دستور کار کمیته تنظیم بازار قرار گرفته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com