عرضه از تقاضا در بازار جهانی ذرت پیشی می‌گیرد

عرضه از تقاضا در بازار جهانی ذرت پیشی می‌گیرد

قیمت‌های آتی ذرت در کمترین میزان از خود از اکتبر سال 2014 به سر می‌برند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت اگری‌ویوو، با کاهش 20 سنتی قیمت‌های آتی ذرت در بازارهای جهانی به نظر می‌رسد، جریان‌های کاهشی قیمت ذرت بار دیگر آغاز شده است. قیمت‌های آتی ذرت در کمترین میزان از خود از اکتبر سال 2014 به سر می‌برند.
23 آوریل قیمت متوسط خرید نقدی ذرت در بازار مرکزی ایلینوی آمریکا 14 سنت کمتر از قیمت‌های آتی آن بوده است. این قیمت در مقایسه با اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر سال 2014 رقمی معادل 70 سنت کاهش را نشان می‌دهد. قیمت‌های پایین ذرت در بازارهای نقدی و آتی خبر از فرا رسیدن سالی با تقاضای ضعیف و عرضه زیاد برای ذرت است.
انتظارها از کاهش تقاضای ذرت جهت صادرات و تولید اتانول خبر می‌دهد. در شرایطی که تولید ذرت جهانی در شرایط خوب به سر می‌برد و ارزش دلار افزایش یافته است کارشناسان معتقد هستند که تقاضا برای ذرت آمریکا کاهش پیدا خواهد کرد.
اما در حوزه مصرف ذرت به نظر می‌رسد با کاهش قیمت آن برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه احشام افزایش یابد از این رو احتمال افزایش تقاضا در این بخش وجود دارد.
به عنوان مثال بر اساس آمار وزارت کشاورزی آمریکا در سال گذشته 29 درصد ذرت تولید شده در آمریکا به مصرف بخش دامداری رسیده است که پیش‌بینی این رقم برای سال جدید به 30 درصد افزایش یابد.
ذرت در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار جهانی در سطح 3 دلار و 63 سنت در هر بوشل معامله شد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com