عدم واریز یارانه شیر اعتراض دامداران گلستانی را به همراه داشت

عدم واریز یارانه شیر اعتراض دامداران گلستانی را به همراه داشت
هفته گذشته و بر اساس وعده معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف به پرداخت مابه التفاوت یارانه شیر شد اما این اتفاق بعد از یک هفته رخ نداد و اعتراض جمعی از دامداران را در سایت اداری گرگان به همراه داشت.
در گزارشی که چندی پیش منتشرشد، موضوع بدهی دولت به دامداران درباره پرداخت یارانه شیر بحث شد. در این گزارش به مسائل و مشکلات دامداران پرداخته شد و بر همین اساس طبق جلسه ای که با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان، نماینده کارخانجات، دامداران و مسئولان اقتصاد و دارایی استان و همچنین صنعت، معدن و تجارت برگزار شده بود مقرر شد تا اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان طی 48 ساعت لیستی از دامداران را از کارخانجات گرفته و نسبت به پرداخت یارانه شیر به دامداران اقدام کند.
ولی به گفته دامداران با گذشت بیش از یک هفته هنوز خبری از دریافت این مبلغ نیست و این امر باعث نارضایتی دامداران شد. به همین دلیل دامداران گلستانی روز چهارشنیه در سایت اداری گرگان اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند  که با حضور مدیران صنعت، معدن و تجارات، اقتصاد و دارایی استان، نماینده جهاد کشاورزی منجر به برگزاری جلسه ای در این رابطه شد.
در این جلسه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در حال حاضر در ارتباط با پرداخت مابه تفاوت 190 تومان  18 سند را تنظیم کرده ایم  که اگر ذی حساب اقتصاد و دارایی بپذیرد و چک ها را امضا کند این پول به کارخانجات جهت پرداخت به دامداران داده خواهد شد.
یدالله وفایی افزود: کارخانجات نیز تعهد داده اند که یارانه شیر را به دامداران پرداخت خواهند کرد و ما از تک تک کارخانجات بابت این موضوع امضاء گرفته ایم.
در این جلسه ذیحساب اقتصاد و دارایی بر این عقیده بود که  صورت جلسه باید به گونه ای تنظیم شود که کارخانجات سندی را امضاء کنند که هر کیلو شیر را به مبلغ 1300 تومان خریداری کرده زیرا ممکن است کارخانه شیر را کمتر از قیمت اعلام شده خریداری کرده باشد.
یکی از دامداران گلستانی در این جلسه گفت: در گذشته افتخار می کردم که یک تولید کننده بودم ولی امروز شرم دارم چرا که بیش از 9 ماه است که نه علوفه ای گرفته ایم و نه یارانه شیر را و این امر باعث شده است که 450 میلیون تومان بابت ما به تفاوت ضرر کنم .
در انتهای این جلسه  با تنظیم سندی با همفکری همه اعضای در جلسه قرار شد تا سند تنظیم شده و از هفته آینده توسط کارخانجات به دامداران پرداخت شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com