عدم مطلوبیت وضعیت کشتارگاه‌های سنتی دام آذربایجان غربی

عدم مطلوبیت وضعیت کشتارگاه‌های سنتی دام آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت کشتارگاه‌های سنتی دام در استان مطلوب نیست.
شهرام دیلمقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مطلوب نبودن وضعیت کشتارگاه‌های سنتی افزود: کشتارگاه‌های سنتی دام که همگی تحت تملک شهرداری است علی‌رغم بازدیدهای مکرر کارشناسان و استخراج نواقص ساختاری- تجهیزاتی هنوز اقدام موثری در زمینه رفع مشکلات آنها صورت نگرفته است.
وی در ادامه گفت: طرح ضرورت رفع نواقص در جلسات متعدد کمیته‌های امور کشتارگاه‌ها و با حضور مسوولین شهرداری‌ها و کارشناسان دامپزشکی صورت گرفته است.
شهرام دیلمقانی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در چهارچوب تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان همیاری شهرداری‌های وزارت محترم کشور، هنوز اقدام موثر و قابل توجهی از سوی شهرداری‌ها معمول نشده است.
وی با بیان اینکه در کشتارگاه‌های سنتی دام امکان انجام کامل بازرسی بهداشتی بعد از کشتار لاشه‌های استحصالی از سوی بازرسان گوشت دامپزشکی میسر نیست، گفت: با اینکه این امکان در کشتارگاه‌های سنتی میسر نیست اما این امر به طور کامل در کشتارگاه‌های صنعتی اجرا می‌شود.
شهرام دیلمقانی در ادامه افزود: بازدیدهای بهداشتی صورت گرفته از مراکز عرضه باعث ارجاع 188 مورد در سال گذشته به دستگاه قضایی شده است.
وی در پایان با بیان اینکه تمام دام‌های کشتار شده در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی در محل کشتارگاه و در ساعات اولیه بامداد مورد بازرسی قرار می‌گیرد گفت: تمام دام‌های کشتار شده پس از ممهور شدن به مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی به مراکز عرضه منتقل می‌شوند
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com