عدم توجه وزارت بازرگانی به قیمت های واقعی

عدم توجه وزارت بازرگانی به قیمت های واقعی
علی حسینی - فشارها هر روز بیشتر می شود، افسار صنعت مرغداری از دست صاحبان نامعلوم آن جدا شده، هر روز یک نفر صاحب صنعت است و هر روز یک نفر از بار مسئولیت جبران خسارت ها فرار می کند، مرغدار به اسم دولت، از مصرف کننده حمایت می کند بدون آنکه شکم سیری از تولید داشته باشد.
چرتکه ها تا دینار آخر سود مرغدارها را حساب می کند اما دریغ از یک محاسبه از ضررهای آن.
مرغدار به زور بازپس دادن وام ها جوجه ریزی می کند و در هیچ دوره ای از این کار مطمئن نبوده، روزی بیماری، روزی تعزیرات، روزی واردات، روزی صادرات، روزی کشتارگاه ها، روزی قیمت نهاده ها، روزی دستورات و اطلاعیه ها و ...
در حالی که همه مرغدارهای کشور با نوید و وعده و عیدهای مسئولین شروع به کار می کنند، همیشه و همیشه یا در نیمه راه تنها می مانند یا در انتهای راه سودی در سفره تولید خود نمی بینند.
بارها و بارها گفتیم، تولید گوشت مرغ با تولید خودرو و لاستیک و طلا و ... متفاوت است، روزی اگر دچار تحریم های شدیدتر اقتصادی شویم، کارخانه خودروسازی رو تعطیل می کنیم، لاستیک تولید نمی کنیم و یا چند روزی طلا خرید و فروش نمی کنیم اما نمی توانیم برای نان سفره و غذای سفره تامل و تحملی داشته باشیم. نمی توانیم برای آنچه ادعا می کنیم خودکفا هستیم، دست به روی بیگانگان دراز کنیم.
مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند که ایران را ایرانی می سازد. بنابراین نمی توانیم باور داشته باشیم سفره ایرانی را ترکیه و برزیل تامین کنند.
نامه زیر از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است. خواهشمند است برای اینکه صدای ضعیف مرغداران کمی رسا تر شود و رئیس اجرایی کشور که همواره خود را حامی قشر تولیدکننده می دانسته آن را بدون واسطه سایر مسئولین بشوند، تمام اتحادیه ها اقدام به نگارش نامه به دفتر ایشان نمایند. تعاونی ها امضا جمع کنند؛ مرغداران گله مندی های خودشان را به دست ایشان برسانند.

جناب آقای دکتر احمدی نژاد
رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران
موضوع: عدم توجه وزارت بازرگانی به قیمت های واقعی تولید مرغ و اقدام به خرید در جهت مستاصل نمودن مرغداران متضرر
با سلام
احتراما، با کمال تاسف و تاثر باستحضار می رساند که معلوم نیست تمام سعی و کوشش وزارت محترم بازرگانی فراهم سازی شرایط خرید در جهت متضرر ساختن مرغداران و مبارزه با صنعت مرغداری است. صنعتی که توانسته علیرغم تمام نامهربانی های وزارت بازرگانی ، تحت حمایت ها و درایت های حمایتی و معقول وزرات جهاد کشاورزی نیمه جانی را حفظ نماید.
در خواست حداقل قیمت های کارشناسی با لحاظ نمودن حداقل سود ممکن برای مرغداران توسط تشکل های مرغداران به مبلغ هر کیلوگرم مرغ زنده 25000 ریال در حدود 2 ماه قبل که توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی با نظرات سخت گیرانه تعدیل و توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی رقم 23600 ریال جهت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری به وزارت بازرگانی اعلام گردید ، متاسفانه بی پاسخ ماند و پیگیریهای اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی برای کسب پاسخ هم نتیجه ای را عاید نکرد. تا اینکه در اثر افزایش قیمت نرخ ارز افزایش مضاعفی در نهاده های مصرفی حاصل گردید (با توجه به اینکه نزدیک به 90% دان مصرفی مرغداریها  وارداتی است ) و وزارت بازرگانی با بی توجهی به تمامی اصول فنی و محاسباتی کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی ، اخیرا قیمت 20880 ریال برای خریداری هر کیلوگرم مرغ زنده را اعلام نموده تا اینکه مرغداران متضرر مجبور باشند از روی ناچاری که محصول روی دست آنها می ماند وارد معامله مطابق میل و دلخواه وزارت بازرگانی بشوند.
لذا پاسخگویی به اعتراضات مداوم و پی گیر تشکل ها و مرغدارانی که تحت فشارهای بی امان بدهی ها و مشکلات کمرشکن می باشند ، برای اتحادیه های استانی و اتحادیه سراسری میسر نیست و در خواست دارد وزرای محترم جهاد کشاورزی و بازرگانی در هفته جاری زمانی را مشخص تا اینکه مرغدارانی که قصد عزیمت به تهران را دارند بتوانند بطور حضوری مشکلات خود را با مسئولین محترم در میان بگذارند.

رونوشت:
- جناب اقای دکتر لاریجانی رئیس محترم شورای اسلامی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی
- جناب اقای دکتر خلیلیان وزیر محترم جهادکشاورزی جهت استحضار و صدور اوامر راهگشا
- جناب آقای دکتر غضنفری وزیر محترم بازرگانی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی
- جناب آقای مهندس رجایی رئیس محترم کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی
- جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی
- مدیر محترم I.T.P جهت استحضار و اطلاع رسانی
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گوشتي از شهركرد گفت : ۹۰/۰۴/۰۵

    سلام و عرض ادب: با سپاس ازجناب اقاي حسيني و مديريت ITP :لطفا" تا حصول پاسخ پيگيري فرماييد. و در صورت تعيين وقت ملاقات از سوي هريك از مسيولان محترم اطلاع رساني نماييد.تا همكاران را همراهي نماييم.

    پاسخ...
  •  

    قادری گفت : ۹۰/۰۴/۰۵

    ضمن تشکرازآقای حسینی به نظرمن که درحال حاضرمرغ به یکی ازکالاهای ضروری تبدیل شده آن هم به دلیل ارزان بودن اگروزارت بازرگانی قصدحمایت ازتولیدکننده وهم مصرف کننده رادارداگرمثل یارانه نان دولت نفری 1000تومان یارانه مرغ به مردم بدهدتمام مشکلات مرغداران حل میشود ولی افسوس نمیخواهدچون کسی به فکرمرغداران بخت برگشته نیست

    پاسخ...
  •  

    خوشحال گفت : ۹۰/۰۴/۰۵

    آقای حسینی - دستت درد نکنه - عالی می نویسی - بی نظیر می نویسی - هر جای دنیا که هستم و می گن حسینی مطلب نوشته با هر قیمتی به اینترنت وصل می شم تا متن های شما رو بخونم - آفرین - دست و قلمت رو می بوسم

    پاسخ...
  •  

    مرغدار اردبیلی گفت : ۹۰/۰۴/۰۵

    روح تمام رفتگانت شاد باد - اصلا آروم شدم - فهیدم یکی توی این صنف هست که به فکر ما هست - ممنونم ازت آقای حسینی

    پاسخ...
  •  

    مرغداران آبادانی گفت : ۹۰/۰۴/۰۵

    مرسی -مردی به خدا-صدای ما ر به گوش اینها می رسونی- ما که 8ماه تعطیل کردیم از جبیب میخوریم

    پاسخ...
  •  

    حامد مراد پور گفت : ۹۰/۰۴/۰۵

    لبیک به درایتت آفرین بر شعور ت

    پاسخ...
  •  

    سيد هادي حسيني گفت : ۹۰/۰۴/۰۶

    با سلام خدمت دوستان و همكاران عزيز و با تشكر از كساني كه طرف حق را مي گيرند اما مشكل ما اين است فكر مي كنيم اونها اين مسائل را نمي دانند . مي دانند بهتر از همه مي دانند اما دولتي كه به هيچ نهادومرجعي پاسخگو نيست و با عددسازي و دروغگويي تمام مشكلات اين قشر حقيقتا مظلوم را از ديد مردم پنهان مي كند اين حرفها برايش ارزشي ندارد
    البته هميشه اينطور نمي مونه هركي كه اومده بالاخره يكروز بايد بره
    بهرحال ممنون از همه دوستان

    پاسخ...
  •  

    مرغدار رشتی گفت : ۹۰/۰۴/۰۶

    آقای حسینی دستت رو میبوسم

    پاسخ...
  •  

    حسيني گفت : ۹۰/۰۴/۰۹

    باسلام وعرض ادب وتشكر از جناب اقاي حسيني ومديريت سايت itp دست شما در نكند از اينكه در دل ما قشر توليد كننده با قلم شيوا بيان مي كنيد

    پاسخ...
  •  

    واعظ مرغدار اصفهان گفت : ۹۰/۰۴/۰۹

    آقای حسینی ممنون ازدرایت شما اماکسی هست که.......

    پاسخ...
  •  

    مرغداریزدی گفت : ۹۰/۰۴/۰۹

    سلام آقای حسینی از این نامه نگاری واین درایت شما تشکر میکنم لطفا از نحوه خرید ما مرغداران که کل پول نقدمان را از دست دادیم و بدهکار شدیم و مواد اولیه را روز شمار میخریم و برای بار کردن مرغ رسما میگویند نود روزه پولتان را میدهیم و یرای بدهیها کیلویی صدوبیست تومان کم میکنیم و پشتیبانی هم میگوید ما مرغ را از کشتارگاه و سایز میخریم و خارج سایز را ما نمیخریم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com