عدم تایید بیماری سویه هندی در استان زنجان

عدم تایید بیماری سویه هندی در استان زنجان

محمدرشید کرمی در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اقدمات لازم برای کنترل سویه هندی، تب برفکی انجام گرفته و ورود دام‌های بدون مجوز به استان ممنوع شده است.
وی با بیان اینکه ستاد استانی کنترل و پیشگیری تب برفکی در استان با حضور مسئولان مربوطه در استان برای اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه تشکیل شده است، ادامه داد: در این جلسه قرار شد نیروی انتظامی از ورود و حمل دام بدون مجوز جلوگیری کند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه با اقدامات انجام شده وضعیت در استان زنجان مطلوب است، افزود: اطلاع‌رسانی به دامداران لازم صورت گرفته و به کل روستاها نیز اطلاعیه داده شده است.
وی به دامداران توصیه کرد: اقدامات بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن محوطه، چاله ضدعفونی، جلوگیری از ورود کامیون‌های حامل علوفه و دام به درون دامداری‌ها، جلوگیری از ورود دام از سایر مناطق و جلوگیری از ورود افراد به محوطه دام‌ها انجام دهند.
کرمی با بیان اینکه هم اکنون همکاران دامپزشکی در میادین خرید و فروش دام مستقر هستند، ادامه داد: اقداماتی نظیر ضدعفونی میادین، کنترل و جداسازی دام‌های مشکوک و دارای علائم در این میادین انجام می‌گیرد تا این بیماری رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات مردم به روز باشد و از اقدامات پیشگیرانه آگاهی داشته و انجام دهند این بیماری کنترل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است و در کل دنیا شایع است، گفت: این بیماری مشترک بین انسان و دام است اما جای نگرانی نیست و خطرات جدی برای انسان ندارد.
وی علت ورود این بیماری به کشور را ورود دام‌های قاچاق از مرزها عنوان کرد و گفت: با توجه به پایین بودن بهداشت در کشورهای همسایه این بیماری از این کشورها وارد می‌شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com