عدم افزایش تولید شیر خام، صادرات محصولات لبنی را متوقف می‌کند

عدم افزایش تولید شیر خام، صادرات محصولات لبنی را متوقف می‌کند
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر قطع صادرات محصولات لبنی گفت: در حال حاضر صادرات محصولات لبنی به طور کامل قطع نشده اما روند صادرات در این حوزه طی ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.
رضا باکری‏ در خصوص علت کاهش صادرات محصولات لبنی افزود: کاهش صادرات محصولات لبنی به دلیل کمبود عرضه شیر خام بوده است. در حال حاضر روزانه با ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن کمبود عرضه شیر خام در کارخانجات صنایع لبنی روبرو هستیم.
وی با ابراز تاسف نسبت به کم توجهی مسئولان دولت به این موضوع‏، اظهار داشت: در حال حاضر تامین و رفع نیاز داخل منجر به آن شده که شیر کافی برای تولید محصول صادراتی در اختیار کارخانجات صنایع لبنی نباشد.
باکری با اذعان به روند رو به کاهش صادرات محصولات لبنی از سه ماهه دوم امسال‏، اظهارداشت: در سال ۸۹ ارزش کل صادرات انواع محصولات لبنی با رشد نسبت به سال پیش از آن به رقم ۳۰۷ میلیون دلار رسیده بود. در سه ماهه نخست امسال نیز صادرات این حوزه نسبت به سه ماهه نخست سال ۸۹ با حدود ۱۲۰ درصد افزایش روبرو بوده است.
دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: پس از حذف یارانه شیر و کاهش عرضه آن از سوی دامداری‌ها، تولید محصولات لبنی به مرور ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافت.
به گفته وی، در صورت تداوم شرایط موجود و عدم افزایش تولید شیر خام در سه ماه پایانی سال، می‌توان عنوان کرد که صادرات محصولات لبنی کشور قطعا به طور کامل قطع خواهد شد. البته این در حالی است که طی مذاکرات اخیر با اتحادیه دامداران، مسئولان این اتحادیه عنوان کردند که تولید شیر طی سه ماه پایانی سال جاری افزایش می‌یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com