عدم اعمال هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش‌ کشاورزی

عدم اعمال هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش‌ کشاورزی

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضا‌بیگی در نشست کمیته تنظیم بازار استان اظهار داشت: مردم نباید تاوان ناکارآمدی و ناتوانی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در ارتقای سطح بهره‌وری برای سازگاری با هدفمند کردن یارانه‌ها را پرداخت کنند.
وی با بیان این که موفقیت در تنظیم بازار نوروز، نشانگر توانمندی سازمان‌های ذی‌ربط برای کنترل و تنظیم بازار در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بود، افزود: انتظار می‌رود این تجربه مثبت در دایره وسیع‌تر تنظیم بازار در زمان اجرای قانون یاد شده نیز با موفقیت اجرا شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در آذربایجان شرقی باید کمر همت ببندند که برنامه موفقیت‌‌آمیز تنظیم بازار در ایام نوروز برای 13 قلم کالای مشمول هدفمندسازی یارانه‌ها در آینده اجرا یارانه‌ها به سمت اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه هدایت شود.
بیگی با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای تبیین قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از زوایای مختلف، اظهار داشت: مردم باید بدانند که با اجرای این قانون، یارانه‌ها حذف نمی‌شود، بلکه به سوی گروه‌های کم‌تر برخوردار هدایت می‌شود.
وی با بیان این که توجه عمده دولت در این مرحله از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، معطوف به بخش انرژی است، اضافه کرد: بدیهی است که افزایش قیمت ناشی از اجرای این قانون از محل افزایش قیمت انرژی است.
بیگی با اشاره به این که قیمت تولید در جامعه باید واقعی شود، ادامه داد: چطور می‌توان پذیرفت که در کشور ترکیه با قیمت گازوییل به ازای هر لیتر 16 هزار ریال و نیروی کار گران‌تر، قیمت هر کیلو مرغ تولیدی از کشور ما با در اختیار داشتن این همه انرژی و نیروی کار ارزان، پایین‌تر باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از نادرستی الگوی زندگی به دلیل ارزان بودن قیمت انرژی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم گفت: تاکنون چنین بوده که هر کس بیشتر داشته باشد، بیشتر مصرف کند و این روند به عدم برخورداری اقشار کم درآمد و محروم جامعه منجر شده است.
وی، تلاش واحدهای تولیدی و صنعتی دولتی و خصوصی برای واقعی شدن قیمت تولید را ضروری دانست و افزود: در کشورهای دیگر، فاصله قیمت تمام شده با قیمت فروش بسیار ناچیز بوده و سود بیستر از طریق تولید بیشتر تامین می‌شود، در حالی که در کشور ما به دلیل ارزان بودن انرژی، سود زیاد از طریق فاصله زیاد قیمت تمام شده با قیمت فروش برای تولیدکننده تامین می‌شود.
بیگی در خاتمه خاطر نشان کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ‌جاری در بخش‌هایی مانند کشاورزی اعمال نمی‌شود و یارانه‌های این بخش نه تنها حذف نخواهد شد، بلکه حتی کاهش نیز نمی‌یابد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com