عدم استقبال مرغداران از وام سوخت

عدم استقبال مرغداران از وام سوخت
دبیر انجمن مرغداران گوشتی گفت: به دلیل پایین بودن رقم کم وام سوخت و بوروکراسی حاکم بر دریافت آن، مرغداران از دریافت این تسهیلات استقبال مناسبی نداشته اند.
دکتر علی آذروش، دبیر انجمن مرغداران گوشتی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در صنعت مرغداری دو نوع وام به متقاضیان پرداخت می شود.
وی افزود: یک دسته از این وام ها برای پرداخت هزینه های سوخت به مرغداران بوده و در مجموع حدود 7.5 میلیون تومان است.
آذروش بخش دیگری از تسهیلات دولتی را مرتبط با تامین نقدینگی برای مرغداران دانست و گفت: این وام برای یک واحد 100 هزار تایی حدود 400 میلیون تومان است.
وی خاطر نشان ساخت: این وام برای خرید جوجه، دان و غیره در واحدهای مرغداری هزینه می شود.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی اذعان داشت: یکی از مشکلات وام تامین نقدینگی مرغداران، تعیین مدت یکساله برای بازپرداخت آن است.
وی افزود: این در حالیست که اگر هر یک از تولیدکنندگان 5 دوره جوجه ریزی کند، به 15-14 ماه زمان پرورش نیاز داشته و بنابراین برای بازپرداخت وام ها در انتهای سال دچار چالش می شود.
آذروش در خصوص پرداخت وام برای اصلاح ساختار مرغداری ها در قالب اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: به ازای هر 14 هزار مرغ قابل پرورش بر اساس ضوابط، در سا لن های مرغداری 55 میلیون تومان وام پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این وام ها به صورت دراز مدت در اختیار واحدهای پرورشی قرار گرفته و مرغداران برای تجهیز واحدهای خود باید به یکی از شرکت های ارایه کننده خدمات که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است، مراجعه کند.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی اظهار داشت: واحدهای تجهیز کننده مرغداری ها توسط اتحادیه مرغداران بررسی شده و پس از تایید صلاحیت آنان، به عنوان مجری و از طریق عقد قراداد با تولیدکننده وارد عمل می شوند.
وی خاطر نشان ساخت: پس از عقد قرارداد شرکت های تجهیز کننده مرغداری ها با تولیدکنندگان، افراد با تایید اتحادیه های استانی به بانک ها مراجعه کرده و وام ها را دریافت می کند.
آذروش در خصوص نحوه پرداخت وام ها، خاطر نشان ساخت: وام توسط شرکت های تجهیز کننده مرغداری ها از بانک دریافت می شود اما تولیدکنندگان متعهد می شوند اقساط آن را پرداخت کنند.
وی در ارتباط با تجهیز مرغداری ها، بر چند نکته تاکید کرد و گفت: باید تجهیزات به کار رفته برای اصلاح ساختار سوخت مرغداری ها دارای عمر مفید و گارانتی مطمئن باشد.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی خاطر نشان ساخت: با توجه به آنکه 24 هزار واحد مرغداری در کشور وجود دارد، زیر پوشش قرار دادن تمامی این واحدها ممکن است کیفت تجهیزات را کاهش دهد.
وی ادامه داد: تاکنون شرکت های ارایه دهنده خدمات پیشرفته به واحدهای مرغداری بر اساس نیازهای کشور اقدام به واردات هیتر و سایر تجهیزات کرده اند، اما تجربه نشان داده که سرعت زیاد بر روی کیفیت کالا اثر منفی دارد.
آذروش تاکید کرد: حتما باید نظارت ها و کنترل های لازم روی تجهیزات انجام شود.
وی تصریح کرد: شرکت های ارایه کننده خدمات برای اصلاح ساختار مرغداری ها باید در تمامی استان های کشور نمایندگی داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو به واحدهای پرورشی، خدمات ارایه کنند.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی، اذعان داشت: در حال حاضر شناسایی شرکت هایی که باید خدمات به مرغداران ارایه کنند، انجام شده است.
وی ادامه داد: هیاتی متشکل از نماینده اتحادیه سراسری مرغ گوشتی، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان این صنعت برای ارزیابی و بررسی عملکرد شرکت های ارایه کننده خدمات، تشکیل شده است.
آذروش گفت: تا کنون لیست تعدادی از شرکت های صاحب صلاحیت تهیه شده است.
 
کلمات کلیدی سوخت تامین سوخت سوخت
نظرات شما
  •  

    مرغدار بدبخت گفت : ۹۰/۰۴/۰۵

    خیلی لطف کردن واقعا :پول وام رو میدن به شرکتها و بعد اونها کار یک تومنی رو با مرغدار بدبخت 10تومن حساب میکنن.

    پاسخ...
  •  

    فرهاد ایزدیفر گفت : ۹۰/۰۵/۰۴

    با سلام وعرض ادب.راستی فلسفه این تسهیلات چیست ؟خیلی صریح وروشن بگویم در کشور ما مسئولین بدون فکر اقدام به انجام یکسری طرح غیر کارشناسانه بی محتوا میکنند که نمونه ان طرح ساماندهی قیمت مرغ بود که به سال نرسیده شکست خورد که تبعات ان طرح را ما مرغداران کشیدیم.متاسفانه مسئولین اول طرح را اجرا میکنند حتی با سلاح جبر بعد که شکست خورد فکر میکنند این طرحها شدنی نیست به دلایل زیر 1-اعلام قیمتهای غیر واقی از طرف شرکتها چون شرکتها علاوه بر اینکه 30درصد قیمتها را بالاتر از قیمت واقعی اعلام کردند-4درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به ان افزوده میشود -2.3درصد نیز سهم اتحادیه است که اضافه میشود وهمه این اضافات را مرغدار می بایست تقبل کند 2-خودتان میدانید بر روی کیفیت اجناس نیز هیچ نظارتی وجود ندارد 3-تبانی شرکتها با بعضی از دستاندر کاران طرح 4-همه مرغداران به علت نوساانات شدید و بیثباتی بازار دچار مشکلات مالی می باشند ایا با وضعیت بی ثباتی که وجود دارد صلاح است که مرغدار بدهکار خود را بدهکارتر کند؟4-به علت مشکلات مالی که مرغداران دارند بانکها به هیچ وجه این تسهیلات را پرداخت نمیکنند که در عمل ثابت شد.5-واقعیت دیگر اینکه شرایط اولیه پرورش مثل واکسن وجود ندارد شما دنبال بازسازی سالنها هستید؟؟؟ پس به جای اینطرح بهتر نیست که اینقدر مرغداران گوشتی را اذیت نکنیم وقیمتهای غیر کارشناسانه برای قیمت تمام شده مرغ اعلام نکنیم.وبر سر مرغدار نزنیم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com