عاملین فروش، باعث افت شدید قیمت مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد

عاملین فروش، باعث افت شدید قیمت مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عاملین فروش، باعث افت شدید قیمت مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد هستند.
سید علی لاهوتی اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکلی برای ذخیره و نگهداری مرغ ندارد و ما متناسب با نیاز بازار، مرغ منجمد ذخیره‌سازی می‌کنیم.
لاهوتی بیان کرد: در حال حاضر 230 تن مرغ منجمد در سردخانه 350 تنی این شرکت ذخیره شده است و سردخانه‌ای 800 تنی برای مواقع ضروری در اختیار ما قرار دارد.
وی به افت قیمت مرغ در بازار استان اشاره کرد و افزود: عاملین فروش مرغ با مراجعه به استان‌های همجوار مرغی که تاریخ انقضاء آن نزدیک است را با قیمت پایینی خریداری و در بازار کهگیلویه و بویراحمد با همان قیمت کم عرضه می‌کنند که همین عامل موجب می‌شود مرغ منجمد و مرغ کشتار روز ما به فروش نرود.
این مسئول تصریح کرد: برای اینکه در بازار تعادل ایجاد شود و قیمت مرغ ثبات یابد باید تنظیم و کنترل بازار و قیمت مرغ از سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه مرغ‌‌داران کهگیلویه و بویراحمد گرفته و در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی این استان قرار داده شود.
لاهوتی ادامه داد: در حال حاضر مسئول کنترل و تنظیم بازار صنعت، معدن و تجارت این استان نیست و تنظیم بازار و  تأمین گوشت مردم به عهده شرکت پشتیبانی امور دام است پس اگر تنظیم بازار مرغ به این شرکت واگذار شود چون تولید ما با مصرف برابری می‌کند قیمت مرغ از این افت بیرون می‌آید و بازار تنظیم خواهد شد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بالغ بر 20 عامل رسمی و دارای مجوز در این استان در حال فعالیت هستند که همین عاملین مجاز با خرید مرغ که تاریخ مصرف آن رو به اتمام است باعث افت قیمت مرغ شدند و مرغ منجمد در حال انقضاء سایر استان‌ها را با قیمت 4 هزار و 400 تومان در بازار این استان به فروش می‌رسانند این در حالی است که مرغ خوب و مرغوب تولید استان با قیمت 5 هزار و 500 تومان روی دست تولید کننده می‌ماند.
وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امود دام کهگیلویه و بویراحمد در راستای حمایت از مصرف کننده مرغ را با قیمت 6 هزار و 700 تا  هفت هزار تومان از تولید کنندگان خریداری و با قیمت 5 هزار و 500 تومان به فروش می رساند، افزود: لیست عاملین فروش که بازار را دچار افت کردند در اختیار معاون استاندار است که انتظار می‌رود با برخورد قاطع با این افراد شاهد تعادل در بازار و مصرف مرغ تولید شده کهگیلویه و بویراحمد در خود این استان باشیم.
این مسئول اضافه کرد: در روزهای گذشته معاون اول رئیس جمهور بخش نامه‌ای را تصویب کرد که در آن شرکت‌های آموزشی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شرکت نفت و برخی مراکز دیگر مکلف شدند نیاز پروتئینی خود را از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ خود تأمین کنند.
لاهوتی خاطرنشان کرد: به زودی این بخش‌نامه در اختیار استاندار و سایر دستگاه‌های استانی کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد تا نیاز خود را از طریق این شرکت تأمین کنند که این کار هم تأثیری خوبی در تثبیت قیمت مرغ دارد و هم به این شرکت در تنظیم بازار کمک می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com