عامل افزایش واردات مرغ

عامل افزایش واردات مرغ
کاظم فرهمند با استناد به قانون بهره‌وری و بودجه سال ۹۰، تصریح کرد: مجوز واردات محصول‌های کشاورزی باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود.
نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: این یکپارچه نبودن اقدام‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در یک وزارت‌خانه، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است و شکل‌گیری مدیریت تک پنجره‌ای را ضروری می‌کند.
وی با اعلام این که طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به صحن علنی مجلس می‌آید، اظهار امیدواری کرد که با تصویب این طرح در صحن علنی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی به شکل یک‌پارچه و تک پنجره‌ای به وظایفش عمل کند.
فرهمند درباره واردات مرغ که مجوز آن از سوی وزارت جهاد  کشاورزی صادر شده و موجب نارضایتی تولیدکنندگان داخلی را فراهم آورده است، گفت: صدور مجوز واردات در حالی که تولید داخل کفاف نیاز کشور را فراهم می‌کند، اقدامی در خلاف جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هشتم، تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی نباید در خلاف جهت حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی رفتار کند، ولی ما شاهد هستیم که واردات مرکبات و مرغ بدون هماهنگی انجام شده و کسی هم پاسخ‌گوی این ناهماهنگی‌ها نیست.
مجوزی که اسباب حیرت‌زدگی شد
علیرضا رفیعی مدیرکل محصولات کشاورزی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده گفته است که متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی به‌تازگی برای ثبت سفارش و واردات مرغ منجمد از خارج کشور مجوزی صادر کرده است که باعث تعجب و حیرت ما هم شد.
محمد یوسفی، رئیس اتحادیه مرغداران نیز با تأیید این خبر تصریح کرد که مجوز واردات در حالی صادر شده است که تولیدات داخل کفاف نیاز کشور را می‌دهد.
 
نظرات شما
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۹/۱۶

    دست وزارت کشاورزی درد نکند که ظاهرا نابودی تولید کننده رانشانه گرفته است.

    پاسخ...
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۰۹/۱۶

    نماینده محترم مجلس ، باید بعرض مبارک برسانم نظر شما اصلح نیست چرا که کلا تماما مشکلات عدیده دام و کشاورزی و طیور کشور منتهی میشود به چند کارشناس (؟) که در وزارت و سازمان های جهاد کشاورزی وجود دارند .
    اگر دگرگونی اساسی در بدنه کلی کارشناسان این وزارتخانه صورت میگرفت آنموقع تفاوتهای چشمگیر را ملاحظه میفرمودید . متاسفانه شما نماینده ها فقط بلد هستید که وزرا را استیضاح فرمائید و ظاهرا به بدنه وزارتخانه ها کاری ندارید . وزیر هم که تا بجنبد سالش سرمیآید و تغییر میکند . این بدنه است که همیشه هست و همیشه خراب عمل کرده و همان خراب را هم دنبال میکند .
    تفحص و تحقیقی بفرمائید که مدیرکل های دام و طیور چه کسانی هستند با چه سوابق درخشانی البته درخشان از بابت عملکرد مثبت که متاسفانه صفر بودن آن فاحش و عیان است . واسلام

    پاسخ...
  •  

    محمدی گفت : ۹۰/۰۹/۱۷

    عجب شیر توشیری است .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com