ظرفیت ناوگان توزیع داروهای دامی در خراسان رضوی 2 برابر می‌شود

ظرفیت ناوگان توزیع داروهای دامی در خراسان رضوی 2 برابر می‌شود

رئیس اداره دارو، درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ظرفیت ناوگان حمل و توزیع دارو و واکسن‌های دامی در استان تا پایان سال جاری دو برابر می‌شود.
ناصر ازغدی در گفتگو با خبرنگار فارس این طرح را در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و در راستای واگذاری امور به بخش خصوصی اعلام کرد و اظهار داشت: پیش از این، این کار توسط شرکت‌های سراسری پخش دارو انجام می‌شد که با اقدامات انجام شده چهار شرکت استانی در حال حاضر در این زمینه فعال هستند.
وی ادامه داد: چهار شرکت نیز در نوبت اخذ مجوزهای لازم برای توزیع دارو و واکسن دامی در خراسان رضوی هستند که در صورت فراهم کردن امکانات لازم پروانه فعالیت برای آنها از طرف این اداره صادر و زمینه افزایش 100 درصدی ظرفیت حمل و توزیع را فراهم می‌کند.
وی گفت: انجام واگذاری سبب می‌شود تا علاوه بر اشتغال‌زایی در بخش غیردولتی نظارت فنی دامپزشکی بر داروها در سطح انبارها به‌خوبی انجام شود و در زمینه انتقال این اقلام از مرکز استان به شهرستان‌ها نیز نظارت دقیق‌تری صورت گیرد.
وی با اشاره به توانمندی استان در عرصه تولید داروهای دام و طیور افزود: در حال حاضر با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در این صنعت، شاهد تولید بیش از 50 قلم داروی دامپزشکی در داخل استان هستیم.
رئیس اداره دارو، درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان، داروهای مذکور را از انواع داروهای خوراکی و تزریقی، مکمل‌ها و ضدعفونی کننده دامی خواند.
وی گفت: صنعت دارویی دامپزشکی استان علاوه بر موارد یادشده، توانایی تولید 42 قلم انواع مکمل‌های درمانی و تک ویتامینه را که نقش موثری در تغذیه دام و طیور دارند به ‌دست آورده است که این تعداد در حال حاضر به تولید انبوه رسیده و به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.
ازغدی ایجاد داروخانه دامی را نیز در راستای تسهیل در امور دامداران و گسترش خدمت‌رسانی و در راستای ارتقای سطح بهداشتی دام‌های منطقه ذکر و تصریح کرد: با توجه به استقبال بخش خصوصی، تا کنون 74 داروخانه دامی نیز در سطح استان ایجاد شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com