ظرفیت تولید گوشت قرمز در ایلام به 29 هزار تن افزایش یافت

ظرفیت تولید گوشت قرمز در ایلام به 29 هزار تن افزایش یافت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان به 29 هزار تن در سال افزایش یافته است.
مجتبی شیرخانی اظهار کرد: همزمان با روزهای دهه مبارک فجر امسال بهره برداری از 22 واحد پرواربندی گوساله در استان آغاز خواهد شد.
وی افزود: این واحدهای جدید با ظرفیت پرواربندی سالانه یک هزار و 690 راس گوساله پس از راه اندازی 388 تن گوشت قرمز تولید می کنند.
معاون جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: 47 میلیارد ریال برای راه اندازی این واحدهای پرواربندی هزینه شده و با بهره برداری از آنها میزان تولید سالانه گوشت قرمز در استان به 29 هزار تن می رسد.
شیرخانی همچنین از بهره برداری چهار واحد گاو شیری نیمه صنعتی در دهه فجر خبر داد.
وی ادامه داد: این واحدها با 49 راس گاو شیری 202 تن شیرخام تولید می کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این واحدهای گاو شیری را 31 میلیارد و 150 میلیون ریال عنوان کرد.
شیرخانی افزود: 37 مرغداری گوشتی صنعتی نیز به ظرفیت 775 هزار قطعه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: این مرغداری ها شش هزار و 510 تن گوشت مرغ در سال تولید می کنند و 184 میلیارد و 480 میلیون ریال برای راه اندازی آنها هزینه شده است.
معاون جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: 234 میلیارد ریال در مجموع برای بهره برداری از واحدهای تولیدی دام و طیور استان که در دهه فجر راه اندازی می شوند، هزینه شده و با آغاز به کار آنها میزان تولید گوشت مرغ استان در سال به 49 هزار، گوشت قرمز به 29 هزار و شیر خام به 90 هزار تن در سال خواهد رسید.
شیرخانی گفت: بهره برداری از طرح های جدید زمینه اشتغال 145 نفر را به طور مستقیم فراهم می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com