ظرفیت تولید سالانه بیش از 1.5 میلیون تن مرغ گوشتی در کشور

ظرفیت تولید سالانه بیش از 1.5 میلیون تن مرغ گوشتی در کشور
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که میزان مصرف داخلی گوشت مرغ کمتر از تولید داخلی آن است، ازتصمیم دولت به صادرات این محصول خبر داد و گفت: ظرفیت بالای تولید و نگه‌داری گوشت مرغ در کشور بسترهای توسعه صادرات این محصول را در کشور مهیا کرده است.
جلال محمودزاده گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی اتحادیه مرغداران سراسر کشور، سالانه بیش از یک و نیم میلیون هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: میانگین مصرف مرغ در کشور در مقایسه با میانگین مصرف سایر کشورها رقم بالایی است، اما با این وجود میزان تولید مرغ گوشتی در کشور بیشتر از میزان مصرف داخلی آن است.
وی ادامه داد: افزایش روزافزون تولید مرغ در کشور و ظرفیت بالا در تولید و نگه‌داری آن، می‌تواند ایران را به یکی از تولیدکنندگان مهم گوشت مرغ در منطقه تبدیل کند.
محمودزاده تأکید کرد: مرکز پشتیبانی امور دام کشور نیز برای صادرات گوشت مرغ به کشورهای منطقه برنامه‌ریزی کرده است و قرار شده است که در صورت توافق‌ نهایی تولیدکنندگان و حمایت واقعی و فوری دولت از آنان، صادرات مرغ در آینده نزدیک آغاز شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: قانون جامع نظام دامپروری و بهره‌وری بخش کشاورزی دولت را مکلف به خرید تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت تضمینی کرده است که در صورت رعایت این اصل، تولیدکنندگان با انگیزه و توان بیشتری بازار مرغ گوشتی منطقه را در دست خواهند گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com