ظرفیت تولید 250 هزار تن گوشت توسط عشایر کشور

ظرفیت تولید 250 هزار تن گوشت توسط عشایر کشور
رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه عشایر کشور سالیانه 180 هزار تن گوشت تولید می کنند گفت : این استعداد در جامعه عشایر وجود دارد که ظرفیت این تولید را به 250 هزار تن گوشت برسانیم .
جهانشاه صدیق در اولین یادواره شهدای عشایر استان سمنان که در مسجد حضرت علی (ع) مهدیشهر برگزار شد اظهار کرد : جامعه عشایری کشور ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است .
وی با بیان اینکه جامعه عشایری دو درصد از جمعیت کشور را شامل می شوند افزود : همین دو درصد عشایر در اقتصاد ما که امروز محوری ترین مسئله کشور است نقش اساسی داشته و تامین ۲۰ درصد از پروتئین کشور و ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور را همین قشر زحمتکش عشایر بر عهده دارند .
رئیس سازمان امور عشایر کشور با برشمردن خدمات ارائه شده به جامعه عشایری گفت : از اول برنامه چهارم توسعه دولت علاوه بر سازمان امور عشایری سایر دستگاههای اجرایی کشور را نیز موظف کرد تا در خدمت عشایر کشور باشند .
صدیق ادامه داد : بر اساس این برنامه نیز دستگاههای اجرایی کشور با هزینه ای بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان به عشایر خدمات دادند که بیش از دو برابر خدمات هزینه شده صرف زیر ساخت ها شد .
وی با ابراز امیدواری از ادامه یافتن این خدمات در برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد : ۸۰۰ میلیارد تومان هم برای فعالیت هایی که عشایر انجام می دهند صرف شد .
جابجایی آب تا ۲۰۰ کیلومتر برای تامین آب مورد نیاز عشایر
رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به خشکسالی ۸ سال اخیر کشور گفت : برای اینکه این خشکسالی ها ضرر زیادی به عشایر وارد نکند ناچار بودیم آب و علوفه مورد نیاز عشایر را برای آنان تامین کنیم که البته هزینه علوفه را خود عشایر پرداخت می کردند .
صدیق استقرار ۴۰ هزار دستگاه تانکر کوچک آب در مناطق عشایری و راه اندازی ۴۵۰ تانکر آب سیار در مسیر کوچ رو را از جمله خدمات ارائه شده تامین آب برای عشایر عنوان کرد و افزود : برای تامین این آب گاهی مجبور بودیم تا ۲۰۰ کیلومتر آب را در مسیر جابجا کنیم تا به دست عشایر برسانیم .
وی بیان داشت : عشایر کشور سالیانه ۱۸۰ هزار تن گوشت تولید می کنند که تامین یک چهارم گوشت کشور می باشد که این استعداد در عشایر کشور وجود دارد که این مقدار تولید را به ۲۵۰ هزار تن افزایش دهند و با تدابیری که دولت اندیشیده است با ارائه خدمات ویژه تر و دادن تسهیلات قطعا این امر محقق خواهد شد .
رئیس سازمان امور عشایر کشوراضافه کرد : مشکلات همیشه برای عشایر وجود دارد و ما ادعا نمی کنیم که مشکلات عشایر را کاملا حل کرده ایم اما خدماتی که الان ارائه شده است نسبت به اول انقلاب خیلی بیشتر و بهتر می باشد .
وی افزود : هر چند که عظمت عشایر خیلی بیش از این است و خدمات ارائه شده قابل قیاس با عظمتشان نیست اما ما همچنان سعی می کنیم در جهت کاهش مشکلات آنان قدم برداریم .
صدیق شرایط عشایر استان سمنان را نسبت به عشایر مناطق دیگر بهتر دانست و گفت : عشایر این منطقه به خاطر ذکاوت و درایتی که دارند از عشایر سایر مناطق جلوتر هستند و با پیاده کردن برنامه های خاصی در این مناطق می توانیم برای عشایر سایر نقاط کشور الگویی ایجاد نماییم تا سطح زندگی خود را ارتقا دهند .
رئیس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد : بنا نیست که عشایر تا ابد فعالیت دامداری داشته باشد بلکه تسهیل در فعالیت در سایر امورات دیگر چون زراعت ،باغداری ،زنبورداری ،پرورش ماهی و توسعه صنایع دستی از برنامه های پیش بینی شده دولت بری این قشر زحمت کسش می باشد .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com