طیور گلستان بر علیه بیماری‌های نیوکاسل واکسینه می‌شوند

طیور گلستان بر علیه بیماری‌های نیوکاسل واکسینه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان گفت: برای نخستین بار طیور بومی و دورگ استان بر علیه بیماری‌های نیوکاسل واکسینه می‌شوند.
 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول عاطفی نژاد، امروز در جمع مرغداران این استان افزود: بیماری نیوکاسل از نظر علائم شبیه آنفولانزای مرغی است که این امر سبب می‌شود با مشاهده این بیماری مرگ و میر در پرندگان، موجی از نگرانی بین مردم ایجاد شود.
عاطفی نژاد تصریح کرد: برای رفع نگرانی مردم و جلوگیری از زیان مالی به روستائیان در 11 کانون که تاکنون این بیماری باعث مرگ و میر در پرندگان شده است و روستاهای اطراف آن همه مرغ‌هایی که در منازل نگهداری می‌شود بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.
وی افزود: اکنون در حال تهیه واکسن هستیم که پس از تهیه واکسن از شهریور ماه کار واکسیناسیون 100 هزار قطعه مرغ در استان آغاز می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان، واکسینه شدن مرغ‌هایی که در منازل به صورت سنتی پرورش داده می‌شود و خرید جوجه‌های یکروزه دورگه و پرورش آن در منزل که نسبت به این بیماری حساس هستند را از جمله علل شایع بودن بیماری نیوکاسل در استان عنوان کرد و از مردم خواست از خرید و پرورش این جوجه‌ها خودداری کنند.

 
کلمات کلیدی خسارت واکسن
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com