طرح واگذاری دامپزشکی به بخش خصوصی به صلاح کشور نیست

طرح واگذاری دامپزشکی به بخش خصوصی به صلاح کشور نیست

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در شرایط فعلی کشور نیازمند یک دامپزشکی فعال، مستقل و کارآمد است و طرح واگذاری دامپزشکی به بخش خصوصی به صلاح نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اکبر حدادزاده در مراسم تودیع و معارفه معاونت فنی و رئیس شبکه دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: با توجه به وجود مولفه‌های مختلف و تاثیرگذار در دامپزشکی از جمله تنوع و عوامل بیماری‌زا، غیرقابل پیش‌بینی بودن بروز بیماری‌ها و سرعت انتشار آنها به دلیل سرعت نقل و انتقال وجود دامپزشکی را به عنوان یک اداره مستقل ضروری کرده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: رابطه مستقیم سلامت دام با سلامت انسان و جامعه و ارتباطی که با پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد نیز امروزه نیازمند یک دامپزشکی فعال، مستقل، کارآمد و آماده به کار با نقش محوری در سلامت و پیشرفت جامعه است.
حدادزاده با انتقاد از پیشنهاد ادغام دامپزشکی یا واگذاری آن به بخش خصوصی عنوان کرد: این اقدام به طور قطع سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت و علاوه بر آن جمعیت دامی که یکی از سرمایه‌های کشور به شمار می‌رود نیز دچار مخاطره خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ در این مراسم از زحمات عباس غلامعلی‌پور به عنوان معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان یزد تقدیر و محمدرضا متوسل‌الحسینی در این سمت معرفی شد.
در این مراسم همچنین از خدمات دکتر نجیب‌الله محمدی، سرپرست شبکه دامپزشکی یزد تقدیر و دکتر عباس غلامعلی‌پور به عنوان مسئول جدید این شبکه معرفی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com