طرح شناسنامه دار کردن مرغ و تخم مرغ در آذربایجان شرقی به زودی اجرا می شود

طرح شناسنامه دار کردن مرغ و تخم مرغ در آذربایجان شرقی به زودی اجرا می شود
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح شناسنامه دار کردن مرغ و تخم مرغ در آینده ای نزدیک در استان خبر داد.
بهراد زندیه ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی آذربایجان شرقی گفت: اقدامات خوبی در راستای اجرای طرح جامع ساماندهی میادین دام در استان صورت گرفته و به برخی از متصدیان متخلف مراکز نگه داری دام اخطاریه قضایی نیز ابلاغ شده است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آذربایجان شرقی تنها استانی است که در سطح کشور توانسته از دامپزشکان متخصص به عنوان مسئولان فنی طرح نظارت از مزرعه تا سر سفره استفاده کند.
زندیه در همین راستا ادامه داد: تعداد دامپزشکان متخصص در اجرای طرح نظارت بر سلامت مردم از مزرعه تا سر سفره 35 نفر است.
مدیرکل دامپزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود از شناسنامه دار کردن تخم مرغ در استان خبر داد و گفت: در طرح شناسنامه دار کردن تخم مرغ ها، تاریخ تولید، انقضاء و برخی دیگر از ویژگی ها حک خواهد شد.
وی با بیان اینکه از تمامی دستگاه های مربوطه انتظار داریم که بسترسازی های لازم برای ماهیت دار کردن تخم مرغ در استان را انجام دهند، تصریح کرد: تاکنون سه واحد بسته بندی تخم مرغ به صورت استاندارد در استان ایجاد شده و سه واحد استاندارد دیگر در مراحل تکمیل قرار دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: گرما و درجه بالای هشت درجه سانتی گراد ، عمر مصرف تخم مرغ را کاهش می دهد و تمامی فروشگاه ها و سوپرمارکت ها باید تخم مرغ را در یخچال نگهداری کنند.
وی  همچنین در خصوص توزیع مرغ هویت دار در استان گفت: این طرح یک طرح کشوری است و منتظر ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور هستیم تا طرح ماهیت دار کردن مرغ را نیز در استان اجرا کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com