طرح ساماندهی مرغ و کاهش معاملات بورس

طرح ساماندهی مرغ و کاهش معاملات بورس
مدیر تالار بورس کالای کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی تولید و توزیع مرغ و تخم‌مرغ،، فعالیت این تالار را کم‌رونق کرده است.
علی احسانی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: عمده معاملات این تالار، شامل خرید و فروش اقلامی همچون ذرت دانه‌ای و کنجاله سویاست که خوراک طیور محسوب می‌شود.
به گفته وی، با اجرای طرح ملی ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ که از سوی سازمان تعاون روستایی صورت می‌گیرد، دان و خوراک مرغ توسط این سازمان از شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده و دراختیار صاحبان واحدهای مرغداری قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: این عامل سبب شده که میزان خرید این اقلام از تالار بورس کالای کشاورزی استان، توسط خریداران کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: این عامل تاثیر خود را بر روند نزولی معاملات در بورس کالای کشاورزی استان بخوبی نشان داده به طوری که طی هفته اخیر میزان داد و ستد کالا به کمترین میزان ‪ ۱۷۱‬تن ، رسید.
مدیر تالار بورس کالای کشاورزی استان گلستان درباره راهکار پیشنهادی اظهار داشت: برای رونق دوباره معاملات بورس،بدنبال آن هستیم که بورس فلزات را نیز در این تالار، راه‌اندازی کنیم.
به گفته وی، در سطح کشور، چندی پیش، تالار بورس کالای کشاورزی با تالار بورس فلزات، ادغام شد و تالار بورس کالای ایران، شکل گرفت.
وی اضافه کرد: از آنجایی که تالار بورس کالای کشاورزی استان گلستان، تنها تالاری است که تاکنون در سطح استانهای کشور ایجاد شده، سیاست جدید در این زمینه، هنوز به تالار، اعلام نشده است.
از ‪ ۲۰‬کارگزار کالای کشاورزی در تالار بورس کالای کشور در تهران، چهار کارگزار شامل بانک کشاورزی، خوشه‌چین، صباجهاد و توسعه کشاورزی در تالار بورس استان گلستان، فعالیت دارند.
طی شش ماه نخست امسال، در مجموع ‪ ۲۰‬هزار و ‪ ۶۴۴/۵‬تن کالای کشاورزی، به ارزش بیش از ‪ ۵۴‬میلیارد و ‪ ۳۱۶‬میلیون ریال، توسط تالار بورس استان گلستان معامله شد.
تالار بورس کالای کشاورزی استان گلستان، فعالیت خود را از ‪ ۱۵‬آذر ماه ‪۸۵‬ در گرگان آغاز کرده است.
مدیریت سازمان تعاون روستایی، دهه سوم شهریور ماه امسال، طرح ساماندهی تولید و توزیع مرغ و تخم‌مرغ را همزمان با سراسر کشور در سطح استان آغاز کرده است.
براساس این طرح ، گوشت مرغ زنده با قیمت مناسب از تولیدکننده خریداری شده و متقابلا بخشی از نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندان مرغ مانند ذرت و کنجاله سویا، در اختیار آنان قرار می‌گیرد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com