طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ خوب اجرا نشد

طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ خوب اجرا نشد

تحلیل - نایب رییس انجمن صنفی جوجه یکروزه اظهار کرد: طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ طرح خوبی است اما به درستی اجرا نشده و دست‌اندازهای موجود به این طرح لطمه خواهد زد.
مجتبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان آنچه مغایرت این طرح با آزادسازی و اصل 44 قانون اساسی می‌خواند، ابراز عقیده کرد: چراکه تولیدکنندگان فقط باید محصول تولیدی خود را به دولت بفروشند و نهاده‌های خود را از طریق دولت تامین کنند که این امر تصدی‌گری دولت را به جای کاهش، افزایش داده است.
وی افزود: در حال حاضر میزان تولید مرغ افزایش یافته و از طرف دیگر چون مصرف سرانه مردم بالا نیست و قدرت خرید ندارند بازار کشش عرضه را ندارد و باعث افت قیمت آن شده است.
موسوی با اشاره به تولید 85 تا 88 میلیون جوجه در ماه گفت: قیمت تولید هر جوجه 360 تومان است در صورتیکه بهترین نژاد و بالاترین قیمت خرید جوجه 150 تومان است.
نایب رییس انجمن صنفی جوجه یکروزه با بیان اینکه روزانه تعداد زیادی از جوجه‌ها به دلیل اینکه مشتری ندارند معدوم می‌شوند، خاطرنشان کرد: اجازه صادرات جوجه به کشورهای دیگر نیز داده نمی‌شود و مرغداران هم به دلیل گرانی نهاده‌ها و پایین بودن قیمت مرغ رغبتی به خرید جوجه ندارند از طرف دیگر اجازه صادرات به استان‌های دیگر هم نیست که روزانه بسیاری از تولیدات معدوم می‌شود.
وی تصریح کرد: با ادامه این روند صنعت مرغداری آینده روشنی ندارد و صد درصد با کمبود مرغ و تخم‌مرغ مواجه می‌شویم.
موسوی در پایان اظهار کرد: دولت از اواخر سال 84 استمهال تمام وام‌ها را تصویب کرده است اما به دلیل اینکه بانک این مصوبه را اجرایی نکرده نقدینگی نداریم و باید نهاده‌ها را از بازار آزاد تهیه کنیم.

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com