طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ ابتدا باید آزمایشی در چند استان اجرا می‌شد

طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ ابتدا باید آزمایشی در چند استان اجرا می‌شد

یک عضو هیات مدیره انجمن جوجه یکروزه ابراز عقیده کرد: امکاناتی برای اجرای طرح ساماندهی مرغ و تخم مرغ در کشور وجود ندارد و تاکنون به تعهدات عنوان شده در این طرح چندان عمل نشده است.
مهدی میرسلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امکانات اولیه از قبیل کشتارگاه، سردخانه، سیستم توزیع، بودجه و ... برای اجرای این طرح وجود ندارد و تاکنون خرید مرغ، تامین نهاده‌ها و پرداخت پول مرغ به موقع انجام نشده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای چنین طرحی باید همه جوانب در نظر گرفته شود، افزود: این طرح ابتدا باید به صورت آزمایشی در یکی - دو استان و سپس در سطح کشور اجرا می‌شد، این در حالی است که هم اکنون سازمان تعاون روستایی امکانات، تجربه و بودجه لازم برای اجرا و انجام تعهدات آن را ندارد.
میرسلیمی تصریح کرد: خرید مرغ تولیدی در سطح کل کشور از مرغداران و تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز آنها اقدامی سنگین و نیازمند امکانات و بودجه لازم است در حالیکه گویا وسعت و بزرگی این طرح پیش‌بینی نشده بود که هم اکنون دیر شدن کشتار باعث افزایش وزن و افزایش هزینه تولید برای مرغداران شده است، از طرف دیگر به دلیل تامین نبودن اعتبار مبلغ محصول خریداری شده پرداخت نشده است.
این عضو هیات مدیره انجمن جوجه یکروزه با اشاره به اینکه ماهانه بیش از 80 میلیون قطعه جوجه تولید می‌شود، گفت: اولین متضرر این طرح مرغداران مرغ مادری هستند، چراکه برای خرید جوجه با آنها قراردادی بسته نشده که حداقل جوجه تولید شده به قیمت تمام شده خریداری شود که مجبور هستند جوجه‌های تولیدی با 150 تا 200 تومان زیرقیمت تمام شده عرضه کنند که ادامه این روند باعث از بین رفتن سرمایه کشور خواهد شد.
وی در پایان معتقد است: ارزانی جوجه و مرغ موقت است و پس از مدتی فشار جدی به مصرف‌کنندگان وارد می‌شود و قیمت جوجه و مرغ به شدت افزایش خواهد یافت.

 
کلمات کلیدی ساماندهی ضرر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com