طرح ساماندهی تخم‌مرغ اجرایی نشده است

طرح ساماندهی تخم‌مرغ اجرایی نشده است

تحلیل - هرچند طرح ساماندهی مرغ به تشکلها واگذار شد اما تاکنون طرح ساماندهی تخم‌مرغ اجرایی نشده است.    
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفت و گو با خبرنگار ایانا گفت: در حالیکه طرح ساماندهی مرغ توسط وزارت جهاد کشاورزی به تشکلها واگذار شد به علت عدم تفاهم قیمت خرید طرح مذکور در حوزه تخم‌مرغ تاکنون اجرایی نشده است.
ناصر نبی‌پور افزود: تشکلهای مرغداری بارها از کارشناسان دولتی برای رایزنی درباره قیمت خرید تخم‌مرغ دعوت به گفت و گوی کارشناسانه با استناد به هزینه‌های تولید کرده‌اند، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.
وی تصریح کرد: در طرح مذکور قیمت مرغ نیمچه تخم‌گذار یک هزار و 870 تومان تعیین شده در حالیکه قیمت آن در بازار حدود دو هزار و 700 تومان برای مرغدار تمام می‌شود.
وی اظهار کرد: قیمت نهاده ذرت در این طرح 250 تومان و سویا 340 تومان آمده است این در حالیست که قیمت ذرت 272 تومان و سویا 355 تومان در بازار به فروش می‌رسد.
نبی‌پور قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ را در بازار یک هزار و 200 تومان برای تولیدکننده اعلام کرد و افزود: مادامیکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید تخم‌مرغ را با 890 تومان برابر با 310 تومان ضرر و زیان به ازای هر کیلوگرم تخم‌مرغ اعلام می‌کند طرح مذکور توسط تشکلهای مرغداری قابل اجرا نخواهد بود.

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com