طرح بیمه مرغ و جوجه و تخم مرغ کلید خورد

طرح بیمه مرغ و جوجه و تخم مرغ کلید خورد

با ابلاغ قانون افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیتهای قانونی، طرح بیمه مرغ و جوجه و تخم مرغ توسط صندوق طیور کشور در حال تدوین است.مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه طیور کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: پس از تصویب قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، بر اساس ظرفیتهای ایجادشده ماده 17 و تبصره (5) این قانون، صندوق طیور در نظر دارد به منظور حمایت از اعضاء در مقابل حوادث غیر مترقبه به بیمه مرغ و جوجه و تخم مرغ اقدام کنند.
سیدمهدی پورسمر افزود: هرچند در زمان حاضر صندوق بیمه محصولات کشاورزی، جوجه های یک روزه را بیمه می کند، اما این صندوق در نظر دارد با حمایت قوی و بهبود حجم عملیات و کیفی کردن چتر بیمه به عنوان یک متولی و بیمه گر از اعضای خود حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح که اکنون مراحل تدوین خود را می گذراند، بر اساس اصل 44 قانون اساسی و قانون افزایش بهره وری قابل اجرا خواهد بود.
عرضه 780 میلیارد ریال تسهیلات نهاده ای به مرغداران
پورسمر ادامه داد: هرچند صندوق تنها به توزیع تسهیلات ریالی بسنده نکرده و بیش از 780 میلیارد ریال تسهیلات نهاده ای در اختیار اعضای خود قرار داده است، اما در صورت لزوم نیز اقدام به پرداخت تسهیلات ریالی کرده است که در همین راستا 60 میلیارد ریال تسهیلات ریالی با کارمزد چهار درصد در اختیار اعضای خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: سرمایه صندوق از 600 میلیون تومان سال مبدا به چهار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که انتظار می رود با حمایتهای صندوق و ظرفیتهای ایجاد شده قانونی، حجم سرمایه گذاری در صندوق افزایش یابد.
مدیرعامل صندوق حمایت از طیور کشور یادآور شد: در زمان حاضر 94 درصد از تشکلهای طیور عضو این صندوق هستند و تنها دو تشکل در اصفهان و ایلام هنوز تحت پوشش صندوق حمایتی طیور قرار نگرفتند.
بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداریها
پورسمر تاکید کرد: صندوق حمایت از صنعت طیور کشور با بهینه سازی حاملهای انرژی در واحدهای مرغداری سعی در بسترسازی اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها کرده است.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر تعداد قابل توجهی از واحدهای مرغداری به صورت پایلوت و آزمایشی تجهیز شده و بخش اعظم واحدهای مرغداری قزوین نیز به صورت کامل تجهیز شدند که توانسته اند 40 درصد مصرف سوخت گازوئیل را کاهش دهند.
پورسمر در ادامه گفت: علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری، با بیمه مکمل و بهبود حجم عملیات بیمه طیور انتظار می رود زمینه های اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها توسط صندوق با قوت بیشتری همراه باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com