طرح اتهام به چند مقام سابق دولت احمدی نژاد

طرح اتهام به چند مقام سابق دولت احمدی نژاد

گروه سیاسی: روسای بانک مرکزی، وزیر سابق اقتصاد و نمایندگان مجلس از سوی مشاور احمدی نژاد به عنوان عوامل تورم و گرانی و نابسامانی اقتصادی معرفی شدند. علی ذبیحی ضمن حضور در جلسه انصار حزب الله در سخنانی اتهاماتی را متوجه اعضای سابق کابینه احمد ی نژاد کرد. وی از سویی نمایندگان را به خاطر عدم اجازه به دولت برای برداشت دو میلیارد دلار مورد شماتت قرار داد و از سویی به طور تلویحی وزیر معزول اقتصاد و روسای بانک مرکزی را به بسترسازی برای استفاده «دزدها» و «هدر دادن پول نفت» متهم کرد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش از کسانی سخن گفت که با خرج 20 میلیارد تمام تخم مرغ های کشور را خریده و نابود کرده بودند تا کمبود تخم مرغ ایجاد کنند.سه سال پیش در فاصله یک هفته یی مرحله اول تا دوم انتخابات همه شاهد بودیم که توفان ها به راه افتاد و شروع کردند به تخریب، آن هم نه تخریب های معمولی بلکه از نوع سنگین، ولی باز هم نتوانستند کاری کنند: چرا که وقتی خداوند تصمیمی می گیرد که باید محقق شود، اگر عالم و آدم هم جمع شوند و بخواهند توطئه کنند، نمی توانند کاری از پیش ببرند و آنچه باید، اتفاق می افتد. ذبیحی ادامه داد: کسانی که می گفتند احمدی نژاد رجل سیاسی نیست، می بینند امروز نه ایران بلکه عالم و آدم متوجه شدند که ایشان نه تنها یک رجل سیاسی است، بلکه یک سر و گردن از رجال سیاسی معروف دیگر بالاتر است.وی با بیان اینکه در طول تاریخ بعد از انقلاب در هیچ دورانی کار به این حدی که در این دولت انجام شده، نبوده است، یادآور شد: ولی ببینید همین دولت را چگونه مورد بازخواست قرار می دهند.
برخی می گویند مگر دولت قرار نبود پول نفت را سر سفره های مردم بیاورد. آخر پول نفت که به جیب دولت نمی رود، بلکه وارد خزانه می شود و تا مجلس مصوب نکند و میزان بودجه را به دولت ندهد، دولت نمی تواند یک ریال هم اضافه تر هزینه کند.وی در ادامه گفت: از دو سال پیش رئیس جمهور می دانست این گرانی ها به وجود می آید و فشار می آورد: بنابراین دو میلیارد و 100 میلیون دلار را از مجلس تقاضا کرد که اجازه بدهند دولت کالاهای اساسی بخرد، ولی مجلس هفتم موافقت نکرد و مجلس هشتم هم زمانی تصویب کرد که آن پول نصف کاری را که دولت می خواست انجام دهد هم پوشش نمی داد.
ذبیحی بزرگ ترین هدررفت بودجه ناشی از نفت را به عده یی خاص و از کانال های غیرقانونی و بعضاً با پوشش قانون مربوط دانست و گفت: به طور مثال دو سال رئیس جمهور شخصاً تلاش کرد وزیر امور اقتصادی و دارایی آن زمان یعنی آقای دانش جعفری لیست افرادی را که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند به رئیس جمهور ارائه کند، ولی تا آخرین لحظه یی که ایشان وزیر بود، این اتفاق نیفتاد. بعداً وقتی لیست ارائه شد، بررسی و مشخص شد تقریباً بین 3 تا 4 هزار نفر در کشور هستند که بیشترین تسهیلات بانکی را استفاده کرده اند، در حالی که دولت می گوید در راستای عدالت، این تسهیلات مربوط به همه مردم است.مشاور رئیس جمهور در مدیریت منابع انسانی افزود: در هر بخشی که وارد می شویم، می بینیم سرمایه های مملکت در دست یک عده خاص بلوکه شده است. همین افراد هستند که هر جور دلشان می خواهد با مردم رفتار می کنند و بازار و اقتصاد را به هم می ریزند، قیمت مسکن را بالامی برند و قیمت پودر رختشویی و شیر را به هم می ریزند.
کسی که طی 20 سال صدها میلیارد خورده و برده است، آیا برایش کاری دارد که 10 ،20 میلیارد خرج کند و هرچه تخم مرغ در کشور وجود دارد بخرد، نابود کند و کمبود تخم مرغ ایجاد کند؟ این کارها را انجام می دهند و پول در راه کسب قدرت، بالابردن عده یی و زمین زدن یک عده دیگر است. ببینید پول های میلیاردی که در انتخابات های مختلف خرج می شود، هزینه تبلیغاتی اینها را چه کسی می دهد و این پول ها از کجا می آید؟وی ادامه داد: چرا تا الان وزیر اقتصاد و دو بار رئیس کل بانک مرکزی را عوض کرده و مدیران زیادی را تغییر داده است؟ برای اینکه این منفذهای گشادی که از آن به طور میلیاردی بودجه های نفت به جیب عده یی خاص می رود، بسته شود و بودجه به جیب مردم برگردد. حالاهم می گویند باید بانک مرکزی را از دست دولت خارج و به شکل هیات امنایی اداره کرد.
بودجه یی که در دولت طی یک سال مصرف می شود با بودجه یی که مجلس و قوه قضائیه دارد قابل مقایسه نیست. کل بودجه مجلس و قوه قضائیه دو درصد هم نمی شود و 99 درصد بودجه دولت است.
آیا انصاف است که بانک مرکزی را از دست دولت بیرون بکشند؟ حالاچرا این مساله را مطرح می کنند چون اگر این کار را نکنند، دست دزدها و آن دو سه هزار نفر خاص رو می شود و پول های میلیاردی که می خورند مشخص می شود. ذبیحی با بیان اینکه در طول این سه سال بیش از دو برابر 30 سال گذشته وزرا بازخواست و از آنها سوال شده است، افزود: هر روز که به مجلس بروید یک تعداد از وزرا و معاونان شان را در آنجا می بینید یعنی اینها به جای آنکه در محل کارشان باشند و برای مردم کار کنند، دائماً از آنها سوال می شود.
حالافکر می کنید این سوال ها چیست؟ مثلاً اینکه نماینده مجلس می گوید چرا فلانی را که من گفتم به عنوان «مدیر» فلان بخش بگذار، شخص دیگری را جایگزین کردی؟

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com