طراحی سامانه هوشمند تولید برای صنعت مرغداری

طراحی سامانه هوشمند تولید برای صنعت مرغداری
مدیر سابق روابط عمومی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی از طراحی سامانه هوشمند تولید برای مرغداری های سراسر کشور خبر داد و گفت : این سامانه توسط بخش خصوصی طراحی شده و مراحل کار نرم افزاری را پشت سر گذاشته و هم اکنون وارد فاز سخت افزاری می شود .
سید موسی میرنژاد در توضیحات بیشتر پیرامون این سامانه هوشمند به خبرنگار اکونیوز گفت : با بهره گیری از این سامانه هوشمند ،اطلاعات تولید کلیه مرغداری های سراسر کشور اعم از تاریخ و میزان جوجه ریزی در هر دوره تولیدی ، میزان تلفات ، میزان مصرف نهاده ها و غذا ، میزان مصرف انرژی و ... به صورت دقیق محاسبه شده و برای برنامه ریزی های بودجه و تولید در اختیار وزارتخانه ها و ارگان های مرتبط قرار می گیرد.
وی افزایش بهره وری و تولید را در گرو آمار دقیق و برنامه ریزی مبتنی بر آن دانست و گفت : تا پیش از این ، کلیه این فرآیند به صورت دستی و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از مرغداران و تشکل های مربوطه انجام می شد که این موضوع علاوه بر اشتباهات غیر قابل اجتناب و کاهش ضریب دقت اطلاعات بدست آمده زمان ،انرژی و هزینه زیادی صرف می کرد .
این مدیر سابق وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد : هم اکنون در مورد این سامانه که یک ابزار مدیریتی به حساب می آید رایزنی هایی با بدنه اجرایی کشور انجام شده است و قرار است  بعد از عید به صورت پایلوت در استان قزوین به اجرا درآید.
میرنژاد حمایت دولت از این سامانه را ضروری خواند و گفت : تولید علمی و بر مبنای شاخصه های دقیق آماری هزینه تولید و در نتیجه قیمت تمام شده کالا را کاهش می دهد که این مساله علاوه بر بالا بردن ضریب امنیت سرمایه گذاری در بخش تولید به نفع مصرف کننده نیز خواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com