ضرورت ذخیره سازی گوشت و مرغ برای جلوگیری از افزایش قیمت در آستانه محرم

ضرورت ذخیره سازی گوشت و مرغ برای جلوگیری از افزایش قیمت در آستانه محرم
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، با اشاره به اینکه دولت می تواند با تدبیر و با ذخیره سازی از افزایش قیمت گوشت و مرغ جلوگیری کند،گفت: مقررشده ازسوی بانک مرکزی حدود 2 میلیارد دلار درجهت ترخیص نهاده های دامی تأمین شود که این مهم باعث کاهش قیمت گوشت و مرغ در دهه اول ماه محرم می شود.
محمد اسماعیل نیا درپاسخ به این مطلب که با توجه به نزدیک شدن به دهه اول ماه محرم که مصرف گوشت سفید و گوشت قرمز در این ماه بسیار بیش تر از سایرماه ها است به منظورجلوگیری از احتمال افزایش قیمت گوشت و مرغ که ناشی از کمبود آن در بازارمی باشد ، مسئولان دولتی چه تمهیداتی درنظرگرفته اند؟ گفت: باتوجه به اینکه دهه اول ماه محرم مصرف گوشت سفید و گوشت قرمز به علت تعدد مراسم های عزادرای بسیارزیاد است به همین جهت دولت به منظور جلوگیری از افزایش شدیدتر قیمت این محصولات جز تدبیر و دخیره سازی آن دراین مهم عملکرد دیگری نباید داشته باشد.
نماینده مردم کاشمر،بردسکین و خلیل آباد درمجلس شورای اسلامی،با تأکید براینکه درگذشته کمیسیون کشاورزی مجلس مسئوول کارگروه تفاهم نامه بین بخش خصوصی و دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بوده است،تصریح کرد: تاکنون سه جلسه درخصوص حل مشکلات و معضلات تخصیص ارز موردنیاز درجهت ترخیص نها ده های دامی ازسوی کمیسیون کشاورزی مجلس برگزارشده است.
این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهارداشت: جلسات بررسی مشکل ترخیص نهاده‌ها با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده اصناف و اتحادیه‌های تولیدی دام و طیور و وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برگزار شد به طوری که دریکی از این جلسات نماینده وزارت جهاد کشاورزی حضور نداشت و به جای آن نماینده بانک کشاورزی حضور یافته بود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، با اشاره به تصمیمات اخذ شده درجلسات بررسی مشکل ترخیص نهاده‌های کشاورزی و دامی درکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت:مقررشده ازسوی بانک مرکزی حدود 2 میلیارد دلار درجهت ترخیص نهاده های دامی تأمین شود به طوری که تأمین نهاده ها باعث کاهش قیمت آنها و کاهش قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت سفید و گوشت قرمز در دهه اول ماه محرم می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com