ضرورت توجه به مشکلات تولیدکنندگان تخم مرغ

ضرورت توجه به مشکلات تولیدکنندگان تخم مرغ

رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی با مشارکت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور، پیشنهاد افزایش جایزه صادراتی تخم مرغ به 8 درصد را مطرح کرد.
به گزارش موج، علی صفرزاده در این جلسه که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اظهار داشت: با توجه به کاهش چشمگیر صادرات تخم مرغ و نیز فرا رسیدن فصل گرما که کاهش عمومی سرانه مصرف را به دنبال دارد، افزایش جایزه صادراتی تخم مرغ و اتخاذ تصمیم در خصوص یارانه صادراتی این محصول، ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: استان خراسان با سهم 12 درصدی از تولید کشور، بیشترین مشکل را در خصوص مازاد افزایش تولید دارا می باشد.
صفرزاده با اشاره به این که 80 تن از تخم مرغ تولیدی استان به سایر استان های کشور انتقال می یابد، افزود: در حال حاضر روزانه 40 تن مازاد تولید این محصول در استان انباشته شده است که باید تدابیر مناسبی در خصوص صادرات آن اتخاذ گردد.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی همچنین خواستار صدور مجوزهای قانونی برای ورود سیب زمینی از پاکستان شد.
وی افزود: با توجه به افزیش قیمت سیب زمینی در کشور، رفع مشکل قانونی واردات این محصول از طریق مبادی ورودی می تواند به تنظیم بازار و کاهش قیمت آن کمک نماید.
وی افزود: توقف واردات دام از آسیای میانه نیز باید طی هفته های آینده مورد بازنگری قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه محمدعلی ضیغمی سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی نیز با تأکید بر لزوم رسیدگی سریع به وضعیت تولید تخم مرغ در خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان رضوی بخش مهمی از تولید تخم مرغ کشور را دارا می باشد و ضرورت دارد اتخاذ تصمیم به موقع و سریع جهت حمایت از تولید و پیشگیری از تبعات بعدی در دستورکار قرار گیرد.
وی افزود: در این رابطه برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مسئولین جهاد کشاورزی و تشکل های تولیدی ضرورت دارد و پیشنهاد افزایش جایزه صادراتی نیز در کارگروه تنظیم بازار کشور مطرح خواهد شد.

 
کلمات کلیدی قيمت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com