ضرورت تداوم توزیع شیر در مدارس با اصلاح کیفیت و افزایش مواد مغذی

ضرورت تداوم توزیع شیر در مدارس با اصلاح کیفیت و افزایش مواد مغذی
رئیس انجمن تغذیه ایران با تاکید بر توزیع شیر در مدارس با اصلاح کیفیت و افزایش میزان مواد مغذی موجود در پاکت‌های شیر، گفت: هر واحد شیر باید حداقل یک سوم نیاز بدن به کلسیم را تامین کنند و حاوی مقادیر مناسبی از انرژی و پروتئین باشند.
دکتر مجید حاجی فرجی درباره لزوم توزیع شیر در مدارس گفت: توزیع شیر در مدارس از مدت‌ها قبل جزو برنامه‌های درازمدت سیستم بهداشتی و پزشکی کشور بوده است.
وی ادامه داد: همچنان نیز در کمیته‌های کشوری مربوطه، بحث توزیع مجدد شیر در مدارس حتی با وجود حذف یارانه‌ها، مورد تاکید است. البته با اصلاح کیفیت و میزان مواد مغذی موجود در پاکت‌های شیری که هر روز میان دانش آموزان توزیع می‌شود.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، با بیان این مطلب که باید در هر واحد شیر و لبنیات که در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد، حداقل یک سوم کلسیم مورد نیاز بدنشان تامین شود، گفت: علاوه بر این، در هر واحد شیر باید مقداری پروتئین و انرژی وجود داشته باشد تا دانش آموزانی که صبحانه میل نمی‌کنند هم یک وعده غذایی مناسب در اختیارشان قرار گرفته باشد.
وی ادامه داد: پیش از این آزمایشهایی بر روی شیرهای توزیعی صورت گرفت که مشخص می‌کرد ترکیبات مغذی آنها یعنی هم میزان پروتئین و هم میزان کلسیم آن کافی نبوده است. باید در فرآیند تولید دقت شود که کارخانه‌ها و یا شرکت‌هایی که شیر مدارس را تولید می‌کنند، طبق استانداردهای موجود به ازای هر صد گرم شیر، دقیقا مقدار تعیین شده از مواد مغذی را به کار ببرند.
دکتر حاجی فرجی تاکید کرد: این مسئله در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت هم اعلام شده، مورد بررسی قرار گرفته و امید است مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com