ضرر 70 میلیارد تومانی تولیدکنندگان تخم مرغ

ضرر 70 میلیارد تومانی تولیدکنندگان تخم مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان تخم مرغ محصول خود را در هر کیلو با 500 تومان ضرر فروخته و از وضعیت نابه‌سامانی برخوردار هستند.
هدایت اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران، با تاکید بر اینکه متولیان باید از تولید کنندگان این بخش حمایت کنند، افزود: تولید تخم مرغ در کشور در برخی فصول سال افزایش و میزان مصرف کاهش می‌یابد و البته در برخی فصول نیز این وضعیت برعکس می‌شود که در چنین شرایطی دولت باید راهکاری بیندیشد که هیچ یک از اقشار تولیدکننده و مصرف‌کننده آسیب نبینند.
وی با بیان اینکه در زمان مازاد تولید باید ذخیره‌سازی و در زمان کاهش تولید باید این محصولات عرضه شوند، ‌تصریح کرد: در حال حاضر که واحدهای مرغ تخم‌گذار با مازاد تولید رو به رو شده‌اند، امکان و ابزار لازم در اختیار تولیدکنندگان وجود ندارد که تولید اضافه خود را ذخیره‌سازی کنند، به‌همین دلیل لازم است که دولت با خرید این محصولات از تولیدکنندگان به ذخیره‌سازی بپردازند.
اصغری با تاکید بر اینکه کشورمان در بخش کشاورزی دارای مزیت‌های بسیاری است، ‌افزود: باید امکان صادرات مستمر تخم مرغ برای تولیدکنندگان در تمام فصول سال فراهم باشد ولی متاسفانه در حال حاضر که با مازاد تولید رو به رو شده‌ایم صادرات نیز رونق ندارد، ضمن این که مصرف داخل نیز کاهش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای مرغ تخم‌گذار در شرایط بسیار نامطلوبی به سر می‌برند، اضافه کرد: در شرایط فعلی تاکنون تولیدکنندگان 60 تا 70 میلیارد تومان ضرر داده‌اند.
اصغری با اشاره به این که واحدهای مرغ تخم‌گذارهر سال 750 هزار تن تولید تخم مرغ دارند،‌ افزود: در سال 88 نیز این مقدار تولید محقق شد ولی این تولید برحسب شرایط ممکن است گاهی برروی دست تولیدکننده باقی بماند، بنابراین مسوولان باید پروسه‌ای را تعریف کنند که نه تولیدکننده آسیب ببینند و نه در حق مصرف‌کننده اجحاف شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com