ضبط اقلام دارویی غیرمجاز از مراکز توزیع داروهای دامپزشکی کرمان

ضبط اقلام دارویی غیرمجاز از مراکز توزیع داروهای دامپزشکی کرمان

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: اقلام دارویی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته از مراکز توزیع داروهای دامپزشکی سطح استان ضبط و معدوم‌سازی شد.
ندا نژاد‌‌معصوم در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در راستای نظارت بر مراکز عرضه داروهای دامی در سال 88 تعداد 118 مورد داروی دامی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز از مراکز توزیع دارو جمع‌آوری و همه آنان معدوم شد.
وی تصریح کرد: این مقدار دارو از تعداد یک‌هزار و 48 مورد بازدید از 35 داروخانه دامی در سطح استان که توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و اداره کل صورت گرفته، کشف و ضبط شده است.
رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به مخاطرات و عوارض اینگونه داروها در سطح جامعه و اثرگذاری آنان خاطرنشان کرد: این داروها به دلیل عوارض زیاد از چرخه مصرف دامپزشکی حذف شده‌اند.
نژاد‌معصوم افزود: در صورت استفاده از آنان در دام‌ها و به دلیل ایجاد باقیمانده در فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف انسان عوارضی از جمله انواع سرطان، ناقص‌الخلقه‌‌زایی، آلرژی، مقاومت دارویی و ... را به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: با انجام 10 هزار و 499 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها و ... از ابتدای سال جاری میزان 13 هزار و 784 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد.
نژادمعصوم تصریح کرد‌: در این بازدید ها که توسط کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل انجام شد، سه نفر از عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی به علت تکرار تخلفات در عرضه فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند‌.
وی با اشاره به این موضوع که یکی از وظایف اصلی و مهم دامپزشکی جلوگیری از تهدید علیه سلامت جامعه است، افزود: بر اساس قوانین مشخص افرادی که اقدام به عرضه فرآورده غیرسالم می‌کنند، متخلف شناخته و پس از ضبط فرآوده‌های غیرقابل مصرف به مراجع قضایی معرفی ‌شدند و بر این اساس در این مدت یک واحد عرضه‌کننده تعطیل و پلمب شد.
رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمان کرمان اظهار داشت: انجام این اقدامات که از تاریخ 22 اسفند ماه سال گذشته لغایت 15 فروردین سال جدید به صورت ویژه انجام شد با صرف 2 هزار و 112 نفر ساعت کار نظارت و بازرسی صورت گرفته است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com