صنعت گوشت مرغ برزیل خیلی بزرگتر از آن است که شکست بخورد

صنعت گوشت مرغ برزیل خیلی بزرگتر از آن است که شکست بخورد
آیا صنعت گوشت مرغ برزیل آنقدر بزرگ شده که موفقیت آن تضمین شده باشد؟ گروه های بزرگ و مختلف چه به دلار آمریکا و چه به یورو در حال خرید شرکت های برزیلی هستند. این مساله تنها به تولید گوشت مرغ محدود نشده و شرکت های تولید گوشت قرمز در سراسر جهان را در بر می گیرد.
اگر همه این ها را تنها برای سال جاری محاسبه کنیم، مقدارش به میلیادرها دلار آمریکا می رسد. در اینجا پرسش خوبی پیش می آید که پاسخ چندان روشنی ندارد، چه کسی بر روی این ها و با چه ارزی سرمایه گذاری می کند؟
برزیل قطعا نیاز به صادرات دارد تا هم بتواند برای تامین این درخواست ها و هم برای ماشینی کردن و نوسازی ای قطعات (که برای تجهزات تولید گوشت مرغ بسیار به آن نیازمند است ) پول تهیه کند.  شیوه ها و ماشینی سازی نوین برای همساز شدن با هزینه های در حال افزایش تولید، احتمالا پرداخت ها را به دلار یا یورو انجام می دهند. هزینه ی تولید به دلایل زیاد با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است.
افزایش چشمگیر دستمزدهای کارگران، مالیات های بیشتر بر روی سیستم حمل و نقل و در بندرهای صادراتی در حال تبدیل به مشکلی بزرگ برای حمل تولیدات صادراتی در طول زمان است. در آخر هم، که البته آخرین مشکل در اینجا نیست، این صنعت باید با کمبودهای متعدد در تامین نیروی برق و کمبود آب کنار بیاید.
نباید فراموش شود که هزینه ی مواد خام در حال افزایش نیز تاثیری منفی بر روی هزینه های کلی تولید مرغ گوشتی می گذارد.
همین 20 سال پیش و به شکلی غیرمنتظره، بزریل وارد بازار صادرات شد. این مساله بیشتر به لطف نخستین کاهش بزرگ ارز این کشور بود. در سال 1995 شما به 961 / 0  رئال برزیلی برای خرید یک دلار آمریکا نیاز داشتید اما امروز شما به 3898 رئال برزیل برای خرید یک دلار نیاز دارید. بنابراین همین امسال به تنهایی آن ها 5 / 32  درصد زیان داشته اند. با این ارز تا چه میزان می توانند ادامه دهند؟
شاید آن ها در دقیقه ی نود خود را نجات داده اند! این کشور صادرات گوشت مرغ خود را افزایش داده، از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا و از مشکلات پیش آمده میان اروپا و روسیه به نفع خود بهره برده است.
اما دوباره این سوال پیش می آید که آیا صنعت گوشت مرغ برزیل بزرگ تر از آن است که شکست بخورد؟ و اگر چنین باشد، چه کسی برنده خواهد بود؟ اروپا؟ احتمال این مساله کم است. درباره ی چین، روسیه یا اوکراین چطور؟
آرژانتین شاید ظرفیت ها و امکانات تولید با قیمت های کم را داشته باشد حتی با قیمتی کمتر از برزیل، اما واردکنندگان جهانی چنان اعتمادی به آرژانتین ندارند که بتواند به موقع محصولاتش را حمل کرده و منتقل کند. این مساله بیشتر ناشی از شهرت بد بی اعتمادی اجتماعی و اعتصاب های پی در پی است که در کار حمل و نقل اختلال ایجاد می کنند.
در همین بین تنها رقیب برزیل خود برزیل است و این کشور به تنهایی در حال به دوش کشیدن مشکلات خود است که صد البته تا امروز هم خوب توانسته از پس آن بربیاید.
در سال های گذشته صنعت مرغداری در کشور برزیل بسیار قدرتمند شده است و با بازار سرشار از اطمینانی که از مشتریان خود بدست آورده است بعید به نظر می رسد که کشورهای بزرگ فرهنگ خرید مرغ از برزیل را ولو به اندکی افزایش قیمت هم از دست بدهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com