صنعت مرغداری نیازمند حمایت دولت است

صنعت مرغداری نیازمند حمایت دولت است
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور گفت: صنعت مرغداری کشور نیازمند حمایت دولتی ها است.
حسن مهربانی یگانه در نشست اعضای انجمن و تولیدکنندگان جوجه یکروزه استان با استاندار مازندران افزود: اتفاقات پیش آمده دو ماه اخیر در بازار مرغ کشور، نوعی توهین و دهن کجی به ملت ایران بوده است.
وی اظهار داشت: این دهن کجی از آن حیث قابل واکاوی بوده که مصرف کنندگان دلیل این گرانی بی مورد را مطلع نبوده و رسانه ملی هم نتوانسته بر اساس واقعیت برای جامعه اطلاع رسانی کند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور با اشاره به اینکه نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز، 200 هزار تن است، تصریح کرد: نیازمند واردات ماهانه 15 هزار تن گوشت قرمز به کشور هستیم.
مهربانی یگانه با بیان اینکه جمعیت گوسفندی رو به کاهش بوده و دام ها به شکل صنعتی پروار نمی شوند، یادآور شد: این دلایل سبب می شود تا صنعت مرغداری با مشکلات عدیده ای مواجه شود.
وی با اعلام اینکه ذخایر مورد نیاز صنعت مرغداری کشور به اتمام رسیده است، افزود: به واسطه اینکه دولت نسبت به تامین نیاز سویا و ذرت مرغداران اقدامی جدی صورت نداده کشور با بحران گرانی مرغ مواجه شده است.
استادیار دانشگاه تهران با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور ماهانه نیازمند 300 هزار تن سویا و 400 هزار تن ذرت است، اظهار داشت: هم اکنون قیمت نهاده های دام و طیور در یکسال گذشته 300 برابر افزایش یافته است.
وی با اعلام اینکه اداره امور دولتی دام و طیور کشور به افراد غیرکارشناس و فاقد تخصص واگذار شده است، افزود: این اقدام سبب شد تا اداره امور کشور به سیستمی فرسوده و تخریبی و زیان آور مبدل شود.
مهربانی یگانه با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ به تولیدکنندگان ارتباطی ندارد چرا که تولیدکننده قادر به افزایش قیمتها نیست، اظهار داشت: این افزایش به دلیل بالارفتن بیهوده قیمت نهاده های دام و طیور است.
وی با اشاره به اینکه تهرانی ها روزانه هزار تن مرغ مصرف می کنند، افزود: نباید اظهارنظرهای غیرکارشناسی برای جلوگیری از ورود مرغ به پایتخت قابلیت اجرایی پیدا کند تا موجب تبعات امنیتی شود.
این فعال صنعت مرغداری کشور با بیان اینکه ساختار صنعت مرغداری کشور علیل است، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک باید در انتظار نوسانات و گرانی های کاذب قیمت تخم مرغ در بازار به دلیل عدم برنامه ریزی در بازار مطمئن و هدفمند بود.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com