صنعت لبنیات قادر به اشتغال پایدار دامنه‌دار است

صنعت لبنیات قادر به اشتغال پایدار دامنه‌دار است
استاندار اردبیل گفت: توسعه صنعت لبنیات در استان اردبیل بستری را فراهم می‌کند تا اشتغال پایدار توسعه پیدا کند.
اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه ساماندهی جمع‌آوری و تولید شیر در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد اینکه از روش‌های جدید برای جمع‌آوری شیر استفاده کنیم تا بیماری‌ها و آسیب‌های احتمالی به حداقل رسیده و امکان فر‌آوری مطلوب به وجود آید.
وی بر ضرورت ساماندهی مراکز جمع‌آوری شیر خام در استان تاکید کرد و یادآور شد: برای به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های ناشی از شیر و فرآورده‌های لبنی آلوده و ارتقا سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه،  نظارت و کنترل  و رعایت موازین بهداشتی در امر جمع‌آوری شیر با توجه به فسادپذیری سریع  این محصول  بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
استاندار اردبیل با تاکید بر نقش جمع‌آوری‌کنندگان در کیفیت شیر خام  تولیدی گفت: جمع‌آوری‌کنندگان شیر نقش بسزایی در افزایش کیفیت و کمیت  شیر تولیدی داشته و ظرفیت خوبی برای اشتغال پایدار دارند که این امر سبب توسعه صنعت لبنیات استان اردبیل می‌شود.
نیکزاد آموزش مسائل بهداشتی و افزایش تکنولوژی جمع‌آوری شیر و برخورد قانونی را مهمترین راهکار برای ساماندهی جمع‌آوری‌کنندگان شیر خام اعلام کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اکثر جمع‌آوری‌کنندگان شیر در استان اردبیل بدون مجوزهای لازم و به شکل غیر قانونی فعالیت می‌کنند که لازم است در این راستا از طریق دست‌اندرکاران امر نظارت و کنترل دقیق صورت گیرد.
رئیس کار گروه توسعه کشاورزی استان بیان داشت: با افراد خاطی در این زمینه که موجب آلودگی در مواد غذایی و سلامت جامعه می‌شوند در چار‌چوب قوانین برخورد می‌کنیم.
نیکزاد از فرمانداران شهرستان‌های تابعه خواست تا با تشکیل و فعال کردن کار گروه مربوط در شهرستان‌ها از فعالیت مجموعه‌ها برای جمع‌آوری شیر خام به صورت غیر بهداشتی در سطح شهرستان‌ها جلوگیری کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه اکثریت شیر تولیدی در استان به شکل  سنتی است ضرورت دارد این سیستم به روش‌های مدرن و صنعتی تغییر وضعیت یابد.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان ادامه داد: دولت از آن دسته از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که مایل هستند واحدهای گاوداری صنعتی در استان راه‌اندازی کنند حمایت کرده و زمینه تقویت و تشویق آنها را با تسهیلات بانکی با بهره کم فراهم آورد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود اذعان داشت: با توجه به مقدار شیر مورد نیاز کارخانجات استان انتظار داریم از خروج این محصول پر ارزش به سایر استان‌ها جلوگیری شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com