صنعت لبنیات با بحران افزایش بهای نهاده ها مواجه است

صنعت لبنیات با بحران افزایش بهای نهاده ها مواجه است
صنعت لبنیات روسیه با بحران مواجه شده است ؛ طبق اظهارات مدیر اتحادیۀ ملی تولید کنندگان شیر با افزایش بها، تولیدات شیر خام رو به کاهش است .
علت این بحران، افزایش شدید بهای تولیدات خوراک قلمداد شده که در سال گذشته 20 – 15 درصد هزینه تولید شیر را در بر داشت . تولید کنندگان خواستار کمک و پشتیبانی دولت گشتند و هشدار دادند که بدون حمایت دولت این صنعت دچار افت و سقوط خواهد شد .  مدیر اتحادیۀ ملی تولید کنندگان شیر اظهار داشت : " با افت در تولیدات شیر خام در سال گذشته، بهای شیر خام در بازارهای روسیه رو به افزایش گذاشت و برعکس آنچه که هرساله شاهد بودیم امسال در فصل تابستان کاهش بها در این بخش نداشتیم ."
مدیر اتحادیه افزود : " یکی از دلایل افت در تولید شیر، برداشت بد محصولات در سال 2012 میلادی بود که به دنبال آن بهای دانه و نهاده های خوراکی نیز سیر صعودی یافت . شرایط با تأخیر دولت در اعطای یارانه رو به وخامت رفت و در نتیجه تولید کنندگان شیر با کمبود شدید بودجه مواجه شدند. "
طبق اظهارات تولید کنندگان و فروشندگان این افزایش بهای نهاده های خوراکی بر تمامی بخش های صنعت کشاورزی تأثیر گذار بوده اما بخش لبنیات و تولید شیر کمترین سودآوری را داشته و بیشترین خسارت را دیده است .
کارشناسان بر این باورند که احتمال کاهش بهای نهاده های خوراکی در آینده بسیار پایین است و علاوه بر این بهای تولیدات شیر در سال 2014 میلادی تا 15 درصد افزایش خواهد داشت .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com