صنعت خوراک دام هند تحت فشار افزایش بها و کاهش صادرات

صنعت خوراک دام هند تحت فشار افزایش بها و کاهش صادرات
با افزایش 30 درصدی خوراک ، صنعت مرغداری و لبنیات هند به شدت تحت فشار قرار گرفته است. افت بی سابقۀ صادرات ، موقعیت فراوری کنندگان سویا در بازارهای بین الملل را تحت تأثیر قرار داد. 
با انتخاب سویای اصلاح نژاد شده از سوی ژاپن و واردات آن از کشورهای دیگر، صادرات کنجالۀ سویا از هند که بسیار افت پیدا کرده بود مجدداً دچار رکود شد چراکه ژاپن یکی از بزرگترین وارد کنندگان سویا بود .
به دنبال کاهش نهاده های خوراک نظیر ذرت و سویا، صنعت مرغداری هند از دولت خواستار قطع عوارض گمرک مربوط به این اقلام شدند. یکی از کارشناسان اذعان داشت : "انتظار می رود ذرت 4 میلیون تن و سویا 2تا3 میلیون تن کاهش داشته باشد. این به معنی 20 – 30 درصد هزینۀ اضافه تر است." به گفتۀ وی در حال حاضر، بهای ذرت 247 دلار/تن است در حالیکه قیمت معمول آن 195 دلار باید باشد، همچنین سویا 600 دلار/تن است که در مقایسه، این رقم در سال گذشته 450 دلار بوده است.
نوسان قیمت نهاده های خوراک، نه تنها صنعت مرغداری را تحت تأثیر قرار داده که حتی دامداران را نیز دچار مشکل ساخته چرا که مجبور به پرداخت 20 – 30 درصد بهای بیشتر برای خوراک هستند. یکی از دامداران تامیل نادو اظهار داشت دامداران از سرمایه گذاری های جدید امتناع می کنند. با اینحال علیرغم افزایش بهای نهاده ها، کارخانجات تولید لبنیات قیمت شیر را افزایش نداده اند. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com