صندوق بیمه تنها 40 درصد خسارت مرغداران را پرداخت می‌کند

صندوق بیمه تنها 40 درصد خسارت مرغداران را پرداخت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل تعاونی مرغداران مرکز گفت: صندوق بیمه تنها 40 درصد خسارات وارده بر مرغداران را پرداخت می‌کند.
سید حسین صنیع خانی - مدیرعامل تعاونی مرغداران مرکز - در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: متاسفانه صنعت مرغداری کشور مورد حمایت دولت قرار نمی‌گیرد، به گونه‌ای که صندوق بیمه محصول کشاورزی از خسارات وارد شده به صنعت، فقط 60 درصد خسارات را براساس تعرفه‌های خاص خود می‌پردازد.
وی افزود: اکثر مرغداران استان تهران که به دستور سازمان دامپزشکی کشور و به دلیل رعایت جوانب احتیاط و ترس از احتمال وقوع آنفلوانزا مجبور به حذف مرغهای تخم‌گذار شده‌اند، با وجود پوشش بیمه‌ای داشتن، این صندوق 40 درصد خسارات را پرداخت کرده است.
وی گفت: اگر در یک مرغداری 3 سالن مشکل داشته باشد، به دستور سازمان دامپزشکی کل سالنها خالی از مرغ می‌شود.
صنیع خانی با اشاره به این که واحد مرغ تخم‌گذار خودش در منطقه مردآباد کرج از آذر 86 خالی از مرغ است، گفت: خسارات وارد شده به این واحد بر اثر حذف گله تخم‌گذار به دستور دامپزشکی 145 میلیون تومان بود که صندوق بیمه 59 میلیون تومان پرداخت کرده است.
مدیرعامل تعاونی مرغداران مرکز گفت: از 45 واحد مرغداری تخم‌گذار در این تعاونی 22 واحد درگیر بیماری شده‌اند که مرغهای آنها حذف شده و در حال حاضر 18 واحد مرغداری تخم‌گذار عضو این تعاونی خالی از مرغ است.
صنایع خانی گفت: در گذشته 6 کارگر داشتم که اکنون به دلیل نبود مرغ در سالن پروش فقط یک نفر به عنوان نگهبان موجود است و بقیه کارگران اخراج شده‌اند.
همچنین حبیب رهبر صفا که به تازگی به عنوان مدیرعامل اتحادیه مرکزی تولید کننده مرغ تخم‌گذار (میهن) انتخاب و معرفی شده است، گفت: جایگزین ناصر نبی پور شیری شده است، ولی در مورد سوال از دلیل خالی بودن سلنهای مغداری از مرغ و تولید با ظرفیت حدود 70 درصد مرغداریهای کشور،گفت: فعلا اظهار نظری نمی‌کند، زیرا باید برای اظهار نظر با اتحادیه هماهنگ شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com