صرفه جویی 90 میلیاردی در صنعت طیور به دلیل افزایش فعالیت های بیمه ای

صرفه جویی 90 میلیاردی در صنعت طیور به دلیل افزایش فعالیت های بیمه ای

خبرگزاری موج - قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: با پوشش بیمه ای کانون های آلودگی طیور، 90 میلیارد تومان در اقتصاد ملی صرفه جویی شد.
مهندس محمدحسین صفرپورطاهر، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: صنعت بیمه کشاورزی در دنیا سابقه ای بیش از 100 سال دارد، در حالی که تشکیل صندوق بیمه در ایران عمر 25 ساله دارد. بازنگری بر قوانین این صندوق در دی ماه سال گذشته، با نگاه حمایت بیشتر از کشاورزان به تصویب مجلس رسید.
وی افزود: این بازنگری سبب گسترش ماموریت صندوق بیمه کشاورزی خواهد شد و علاوه بر بیمه محصول، بیمه عوامل تولید و ابنیه ، تأسیسات ، مستحدثات ، قنوات، تأسیسات آبیاری را در بر خواهد گرفت.
صفرپور با اشاره به قوانین بیمه در صنعت طیور تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور حذف کانون های آلوده با ریسک بسیار بالا در صنعت طیور مورد توجه بیمه قرار گرفت. این در حالیست که پذیرش ریسک حذف کانون آلوده در صنعت طیور جهت مهار کردن انواع بیماری های مسری ، نقش اساسی را ایفا کرده است.
وی حق بیمه دریافت شده از بیمه گذاران در قالب حذف کانون آلوده از سال 85 تا کنون را عدد یک در مقابل بیش از 70 برابر خسارت پرداخت شده به تولیدکنندگان اعلام نمود.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی خاطر نشان ساخت: اگر چه به ظاهر صندوق بیمه کشاورزی در بحث بیمه کانونهای آلوده متضرر شده است، اما پوشش بیمه ای خسارتهای احتمالی منجر به کاهش 3-2 درصدی تلفات طیور، به دلیل حذف کانون های آلوده و جلوگیری از شیوع بیماری های مسری و حفظ ثروت ملی با ارزش حدود 90 میلیارد تومان شده است.
وی با تاکید بر نگاه ملی صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد: اگر مدیریت های دستگاههای اجرایی با نگاه ملی برای توسعه پایدار، در برخی موارد با تحمل ضررها امنیت غذایی جامعه را تامین نمایند، چه بسا با کاهش تلفات طیور و افزایش عرضه، قیمت محصولات برای مصرف کنندگان کاهش یافته و رضایتمندی مردم را نیز در بر خواهد داشت. پس با انجام کارهای اصولی چرخش وضع نامطلوب به وضع مطلوب را خواهیم داشت.

 
کلمات کلیدی بیمه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com