صدور مجوز تأسیس 84 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور

صدور مجوز تأسیس 84 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: توسعه کشتارگاه های صنعتی دام از ضرورت های حفط امنیت و سلامت غذایی و جلوگیری از بروز بیماری ها و خطرات احتمالی است.  
'محسن مشکات' در مراسم بهره برداری از یک کارخانه بسته بندی گوشت ومرکز مایه کوبی در اراک افزود: هم اکنون 56 کشتارگاه صنعتی و 290 کشتارگاه سنتی دام در کشور فعال هستند که تبدیل مراکز قدیمی به تجهیزات و امکانات نوین از اولویت برنامه های دامپزشکی است.
وی اظهار کرد: بیش از 750 کشتارگاه سنتی در سال های گذشته در کشور فعالیت داشتند که از این تعداد 450 واحد به دلیل مغایرت با مسائل بهداشتی و سلامت تعطیل شد.
معاون سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: 218 کشتارگاه طیور در کشور فعالیت دارند که صد درصد آنها صنعتی هستند و در راستای توسعه این واحدها 84 پروانه بهره برداری نیز برای مراکز جدید صادر شده است.
مشکات گفت: بسته بندی محصولات غذایی با منشاء دامی از دیگر ضروریات برای ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه است که باید علاوه بر گوشت مرغ در محصولاتی همچون گوشت قرمز و آبزیان نیز رعایت شود.
وی ادامه داد: محصولات دارای بسته بندی بهداشتی حاوی اطلاعات ماده غذایی، تاریخ تولید و انقضاء، شرایط نگهداری و شناسه رهگیری است که از بروز مسمومیت های احتمالی جلوگیری کرده و درصورت ایجاد مشکل قابل پیگیری است.
معاون سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه اکنون 159 مرکز بسته بندی گوشت قرمز در کشور فعالیت می کنند ، تاکید کرد: اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های دامی از برنامه های امسال وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: همچنین در بخش مایه کوبی توسعه مراکز مستقل از درمانگاه ها و تامین به موقع واکسن های مورد نیاز برای دام و طیور از برنامه های سازمان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com