صدور فرآورده های دامی آذربایجان غربی به بیش از 18 استان کشور

صدور فرآورده های دامی آذربایجان غربی به بیش از 18 استان کشور
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: فرآورده های دامی تولیدی این استان به بیش از 18 استان کشور صادر می شود.
کامیار داهیم افزود: فراورده های دامی تولید شده در استان علاوه بر تامین نیازهای داخل استان به استان های خوزستان، تهران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی، همدان، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، سیستان وبلوچستان، البرز، مرکزی، زنجان ، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان صادر می شود.
وی تصریح کرد: طی نه ماهه سال 93 بالغ بر50 هزار و 380 تن و 632 کیلو گرم انواع فرآورده های دامی از جمله مرغ زنده و گوشت مرغ ، گوشت گاو و گوسفند ، تخم مرغ خوراکی،عسل ، شیر ، ماهی، پودر گوشت، آلایش خوراکی و غیر خوراکی و پی خام، 24 هزار و200 جلد پوست خام گوسفندی ، 90 هزارو 573رأس دام زنده اعم از گاو، گوساله، گوسفند، بز و اسب جزو فراورده های صادراتی استان به استانهای دیگر بوده است.
وی اظهار کرد: 220 هزار عدد بچه ماهی و تخم چشم زده ، 13 هزارو 340 عدد کندوی زنبور عسل ، 243 تن نهاده دامی، 47 میلیون و 722هزارو 408 عدد تخم مرغ نطفه دار ، 10 میلیون و32 هزارو900 قطعه جوجه یک روزه نیز پس از بازرسیهای بهداشتی و قرنطینه ای لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی به استانهای یاد شده ارسال شده است .
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی دارای مرزهای وسیعی با کشورهای همسایه است و محصولات دامی این استان به سایر کشورهای همسایه نیز صادر می شودکه انواع آبزیان، گوشت سفید ، قرمز و تولیدات لبنی از اقلام صادراتی این استان به کشورهای خارجی می باشد.
وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیتهای استان در این زمینه افزود: کیفیت بالای تولیدات دامی استان و وجود کارخانه های فراوان فعال در زمینه تولیدات دامی و لبنی زمینه مساعدی برای فعالیت در این بخش اقتصادی در استان را فراهم کرده است.
داهیم گفت: این فرآورده ها، مازاد بر مصرف نیاز مردم استان بوده و به علت متغیر بودن رقم این تولیدات صادر شده آمار دقیقی از میزان آن در دست نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com