صدور 72 تن گوشت سفید از کردستان به عراق

صدور 72 تن گوشت سفید از کردستان به عراق
مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه هیچ موردی در زمینه وجود بیماری آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان در کردستان دیده نشده است، از صادرات بیش از 72 تن گوشت مرغ به کشور عراق از این استان خبر داد.
کامران زیباکردار با بیان اینکه هیچ موردی در زمینه وجود بیماری آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان در کردستان دیده نشده است، اظهار کرد: این بیماری از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است.
وی از فعالیت سیستم‌ پایشی و مراقبی ادارات دامپزشکی استان از سال 87 در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان خبر داد و افزود: در اداره دامپزشکی استان نیز با توجه به اهمیت این موضوع سیستم پایش اختصاصی فعال شده است.
مدیرکل دام پزشکی کردستان با بیان اینکه شیوع این بیماری در برخی از کشورهای اطراف همچون روسیه و افغانستان موجب حساسیت بیشتر ما و انجام اقدامات پیشگیرانه در کشور شده است، اظهار کرد: مراقبت‌های ویژه به همین منظور در مرزهای شرقی کشور به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته این مسئول، در کل شهرستان‌ها و مرکز استان نیز ستاد آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان تشکیل شده است.
زیباکردار از نمونه‌گیری از بیش از 100 واحد تولید مرغ در استان در همین راستا خبر داد و افزود: از 2 هزار نمونه طیور بومی و صنعتی که در سطح استان انجام شده هیچ موردی دیده نشده و از لحاظ آلودگی منفی بوده‌اند.
وی در ادامه توسعه صنعت دام در کردستان را بسترساز شناساندن بیش از پیش آن در زمینه صنعت طیور در مناطق غرب و شمال‌غربی کشور دانست و بیان داشت: صنعت مرغداری کردستان خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام گرفته از پیشرفته‌ترین صنعت‌های استان است.
مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به فعالیت بیش از 800 واحد مرغداری فعال در استان بر رعایت برنامه‌های واکسیناسیون تعیین شده از سوی اداره کل دامپزشکی از سوی مرغداران استان تاکید کرد و گفت: مرغ‌داری‌ها باید در صورت مشاهده هرگونه علائم بالینی و یا تلفات خارج از قاعده، سریعا به اداره دامپزشکی خبر دهند.
زیباکردار در پایان از صدور بیش از 72 تن مرغ به کشور عراق خبر داد و متذکر شد: توسعه صادرات در این حوزه با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در استان ضروری است.

 
نظرات شما
  •  

    حسن ک.یزدی گفت : ۹۳/۰۹/۱۲

    واقعا!!! این همه مرغ صادر کردن واقعا کار بزرگی انجام دادان
    72 تن مرغ تولید یک دوره دوتا مرغداری با ظرفیت متوسط محسوب میشه !!!!!
    به نظر شما خبر مهمیه صادرات72 تن مرغ ؟
    لطفا هر وقت 72000تن مرغ صادر شد بعد تو سایتتون بزنید .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com