صدور 5 هزار دام سنگین زنده

صدور 5 هزار دام سنگین زنده
مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور از صدور حدود 5 هزار رأس دام سنگین زنده از سال گذشته تاکنون خبر داد.
محمدرضا ملاصالحی با اشاره به این که صادرات دام سنگین از سال گذشته آزاد شده است ، افزود: سال گذشته حدود هزار نفر شتر نیز صادر شد.
وی درباره شرایط صادرات دام سبک زنده گفت: از سال 91 صادرات دام سبک زنده ممنوع است اما با توجه به بازار خوبی که در منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد ، با افزایش تولید دام ممنوعیت صادرات برداشته خواهد شد.
مدیر مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور از اجرای طرح مشترک وزارت جهاد کشاورزی با دانشگاه تهران در خصوص ورود ژن های چند قلوزایی به منظور افزایش تولید دام سبک در کشور خبر داد و افزود: مراحل آزمایشی این طرح انجام و وارد مرحله تولید در برخی استان های کشور شده است.
ملاصالحی گفت : به طور معمول از هر 100رأس میش ، کمتر از 100 رأس بره متولد می شود ، بنابر این برای آزادسازی صادرات دام سبک زنده نیاز به افزایش ولادت داریم.
وی افزود: با اجرای طرح مشترک جهاد کشاورزی و دانشگاه تهران از هر میش حداقل دو بره متولد شد که نتیجه خوبی است.
مدیر مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور همچنین از تولید مواد ژنی در بخش دام سبک خبر داد و گفت: مواد ژنی مورد نیاز برای اجرای طرح افزایش چند قلوزایی در دام سبک در داخل تولید می شود و هیچ نیازی به واردات نداریم.
ملاصالحی افزود: مدیریت و حفظ بازار کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس ، با افزایش جمعیت گوسفند و بز صادرات دام سبک زنده انجام خواهد شد.
وی درباره صادرات گوساله پروار نشده گفت: در حال حاضر صادرات گوساله غیر پروار و تلیسه باردار ممنوع است و اجازه خروج ندارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com