صدور 162 مجوز پرورش شترمرغ در یزد

صدور 162 مجوز پرورش شترمرغ در یزد
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از صدور 162 مجوز پرورش شترمرغ در یزد خبر داد.
سعید حبیبی اظهار داشت: مجوزهای صادر شده برای راه اندازی این تعداد واحد پرورش شترمرغ تا پایان سال گذشته برای پرورش 11 هزار و 375 قطعه بوده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر 18 واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت هزار و 240 قطعه در سطح استان مشغول فعالیت هستند.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گوشت شترمرغ رقیبی برای دام و طیور است و می ‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد، افزود: خواص گوشت شترمرغ منحصر به فرد است و به لحاظ طعم و مزه نیز قالب سلایق و ذائقه ها را تامین می کند.
حبیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته تولید گوشت شترمرغ به 30 تن رسیده است، تصریح کرد: شترمرغ پرنده‌ ی کاملا اقتصادی است که می‌ وان از تمام اجزای بدن آن استفاده کرد.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: از این پرنده 60 درصد پوست، 14 درصد گوشت بقیه محصولات فرعی است که می‌توان از پوست آن در تهیه و تولید کیف، کمربند و پالتو استفاده کرد.
وی افزود: ظرفیت‌ سازی شتر مرغ در سطح استان توسعه پیدا کرده اما از نظر فرآوری محصولات این پرنده بعد از پرورش روند اجرایی مناسبی صورت نگرفته است.
حبیبی عنوان کرد: مبحث فرآوری شترمرغ بعد از پرورش و افزایش بهره‌ وری از گوشت این پرنده بعد از کشتار و بهداشتی کردن گوشت آن یکی از برنامه‌ های سازمان جهاد کشاورزی در آینده خواهد بود.
وی ادامه داد: بیشترین و مهمترین واحد پرورش شترمرغ در استان یزد در شهرستان مهریز است که عمده پرورش شترمرغ در این شهرستان صورت می ‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com