صادرات ۵ میلیون قطعه مرغ زنده از قزوین به استان‌های هم‌جوار

صادرات ۵ میلیون قطعه مرغ زنده از قزوین به استان‌های هم‌جوار
 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از ۱۹ فروردین تا ۲۳ مهر درمجموع ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۹۶ قطعه مرغ زنده از قزوین به استان‌های تهران، البرز، زنجان، گیلان، مرکزی، سمنان و کردستان ارسال‌ شده است.

رضا افلاطونی در ستاد تنظیم بازار و امنیت غذایی استان که روز یکشنبه ۲۴ مهر در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه نظارت و بازرسی از ابتدای سال جاری تا ۲۴ مهر ۲۲ هزار و ۴۰۳ مورد بازرسی صورت گرفته و ۴ هزار و ۷۶۳ پرونده تشکیل‌شده است که این میزان در مهرماه ۱۴ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶ درصد افزایش همراه بوده است.

وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش داشته است و ۱۷۶ هزار و ۴۲۵ تن گندم از کشاورزان خریداری شد. همچنین درصد تغییرات خرید تضمینی کلزا در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوت معناداری نداشته است و ۴۶۸۹ تن کلزا خریداری‌شده است؛ و ۱۰۵۸ میلیارد ریال از طلب کلزاکاران استان به‌طور کامل پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: همچنین از ۱۹ فروردین تا ۲۳ مهر درمجموع ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۹۶ قطعه مرغ زنده از قزوین به استان‌های تهران، البرز، زنجان، گیلان، مرکزی، سمنان و کردستان ارسال‌شده است. پرورش مرغ با سایز مناسب در کشور مغفول مانده است؛ به همین منظور اغلب مرغداران جوجه‌های خود را تا ۶۰ روز پرورش می‌دهند.

وی بابیان اینکه، پرورش جوجه‌های ۶۰ روزه به‌نوعی یک آسیب اقتصادی و بهداشتی، تلقی می‌شود، عنوان کرد: کاهش سایز مرغ در دستور کار قرارگرفته و تصمیم داریم این مهم را طی چند مرحله انجام دهیم. در مرحله نخست طول پرورش از ۶۰ روز به ۵۵ روز و سپس به ۵۰ و ۴۵ روز کاسته خواهد شد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: در مهرماه ۱۱۰ تن گوشت مرغ منجمد توزیع‌شده است همچنین میزان خرید و کشتار دام سنگین توسط شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای سال تا مهرماه ۶۳۰ لاشه بوده است؛ طی این مدت ۳۷۵ تن مرغ نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام خرید و کشتار شده است. این شرکت تأمین مرغ و گوشت موردنیاز مردم را عهده‌دار است و تهاتر نهاده به‌عنوان یک ایده در حال انجام است و دامدارانی که حاضر به این تهاتر نباشند نیز پول نقد دریافت خواهند کرد.

 
کلمات کلیدی قیمت مرغ مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com