صادرات گوشت مرغ به 100 هزار تن افزایش می یابد

صادرات گوشت مرغ به 100 هزار تن افزایش می یابد
مدیر کل دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی از افزایش صادرات گوشت مرغ خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال 100 هزار تن مرغ از کشور صادر شود.
رضا ترکاشوند روز یکشنبه در نشست تخصصی 'طیور و نقش آن در توسعه چهارمحال وبختیاری' در شهرکرد افزود: سال گذشته 45 هزار تن گوشت مرغ از کشور صادر شد.
وی میزان جهانی تولید گوشت مرغ در سال گذشته را حدود 105 میلیون تن عنوان کرد که یک میلیون و 967 هزار تن آن به ایران اختصاص داشت.
ترکاشوند ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران رتبه هفتم تولید گوشت طیور بویژه گوشت مرغ را در جهان و رتبه نخست این جدول را در خاورمیانه دارد و لی از نظر صادراتی جایگاه خاصی را به خود اختصاص نداده است.
مدیر کل دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی بابیان فعالیت 18 هزار و 719 واحد جوجه کشی و 642 واحد پرورش مرغ مادر در کشور، گفت: با وجود ظرفیت های مطلوب در حوضه طیور بویژه پرورش مرغ گوشتی، بخش زیادی از این ظرفیت ها بدون استفاده باقی مانده است.
ترکاشوند با بیان اینکه بیش از سه میلیون تن از مرغ تولیدی جهان به کشورهایی نظیر عربستان، عراق، پاکستان، امارات متحده عربی و قزاقستان صادر می شود، افزود: امکان صادرات گوشت طیور به کشورهای خاورمیانه فرصتی است که تاکنون به شیوه مطلوب از آن بهره برداری نشده است .
این مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:طی سال های گذشته به دلیل ساختار معیوب صنعت طیور، بخشی نگری واحدهای تولید و توزیع و نبود زنجیره یکپارچه تولید، گوشت طیور کشور از نظر کیفیت و قیمت، قدرت رقابت با تولیدات دیگر کشورها را نداشته است.
وی ادامه داد: اکنون 20 هزار واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی در کشور فعالند که در شش حلقه جدا از یکدیگر بدون توجه به منافع عمومی فعالیت می کنند.
ترکاشوند افزود:سالانه حدود دو میلیون قطعه طیور بویژه مرغ در کشور تولید می شود که با ظرفیت های موجود امکان افزایش تولید تا مرز سه میلیون تن نیز وجود دارد.

 
نظرات شما
  •  

    محمد رضا گفت : ۹۳/۰۶/۲۴

    دست از این شعار دادن ها بردارید ای مسئولین بی مسئولیت از خواب غفلت بیدار شوید دارید ما مرغدارها را زنده زنده توی گور می کنید کمی انصاف به خرج بدهید قرار بود قیمت مرغ روی 5000 تومان باشد ولی عملی نشد لطفا حرفهایتان را عملی کنید از تولید کننده داخلی حمایت کنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com