صادرات کالا به قطر در گرو ترسیم نقشه راهی بلندمدت

صادرات کالا به قطر در گرو ترسیم نقشه راهی بلندمدت
نماینده مردم درود و ازنا درمجلس با بیان اینکه اتاق بازرگانی،وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت معدن و تجارت مانع از فرصت سوزی در بازار اقتصادی قطر شوند،گفت: پایداری صادراتی در بازار قطر ناجی صادرات مازاد مرغ است.
مجیدکیان پور درباره صادرات محصولات کشاورزی و مرغ به قطر،گفت: با توجه به مناقشات اخیر قطر با برخی ازکشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین ارتباطات اقتصادی مثبت میان جمهوری اسلامی ایران و قطر از سوی  دیگر می تواند با رایزن های اقتصادی بازارکشاورزی قطر را با حاشیه امن نصیب کشورمان کند.

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 4 فصل بودن تولیدات کشاورزی درکشورمان یکی ازمزیت های منحصر به فرد صنعت کشاورزی در جمهوری  اسلامی ایران در حوزه  بین  الملل و داخلی به شمار می آید، تصریح کرد:اتاق بازرگانی، وزارتخانه های کشاورزی و صنایع و معادن تجارت با برگزاری جلسات هم اندیشی می توانند ضمن  ایجاد نقشه راه کاربردی، فضای رقابتی مطمئنی در زمینه  صادرات محصولات کشاورزی به قطر را  ایجادکنند.

 وی ادامه  داد: عدم ترسیم نقشه راه کاربردی بلندمدت برای صادرات تولیدات کشاورزی و غذایی به قطر بازار کشاورزی  این کشور را تقدیم دیگر رقبای تجاری ما درحوزه خلیج  فارس و خاورمیانه می کند.

کیان پور افزود:  ترکیه رقیب جدی  در صادرات محصولات کشاورزی و غذایی  به کشورهای  منطقه برای اقتصاد صادراتی ما تلقی می شود ؛ بنابراین حذف کردن کشور های همچون ترکیه  از گوی  رقابت با معیارهای همچون بسته بندی، کیفی سازی  تولیدات کشاورزی، احترام  به سلایق مشتری ، عدم تاخیر در زمان ارسال تولیدات، تعیین نرخ صادراتی، برگزاری نمایشگاه  بین المللی کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد.
نماینده  مردم درود وازنا در مجلس با بیان اینکه نبایداجازه داد با فرصت سوزی بازار اقتصادی  از دست قطر برود،گفت: سامان دهی بازار مازاد  تولیدات کشاورزی با  ترسیم نقشه راه بلندمدت صادراتی به  قطرعملیاتی می شود.

عضو  هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس، یادآورشد: صادرات مازاد تولیدات مرغی به قطرمی تواند علاوه  بر بهبود وضعیت اقتصادی مرغداران ، ارزآوری را نیز برای کشور رقم می زند.
 
نظرات شما
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۶/۰۳/۲۸

    خواهشا این فرصت مثل فرصت قبل "روسیه" از دست نرود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com