صادرات پای مرغ از گیلان به ویتنام و امارات

صادرات پای مرغ از گیلان به ویتنام و امارات
رئیس اداره قرنطینه و امور بین‏‌الملل دامپزشکی استان گیلان گفت: ارزش محموله‏‌های صادراتی از استان بیش از 27 میلیارد ریال شده است.
ساسان پشتیبان امروز در جلسه دامپزشکی گیلان گفت: در 3 ماهه نخست امسال بیش از 400 تن انواع محموله‏‌های آبزیان، سوسیس و کالباس و پای مرغ به خارج از کشور صادر شده است.
پشتیبان با اعلام این خبر افزود: 121 تن ماهی زنده و تازه و بچه ماهی، ده پای دراز آب شیرین و ماهی زنده خاویاری به کشور عراق و آذربایجان صادر شده است.
وی با بیان اینکه صادارت پای مرغ از گیلان به کشورهای ویتنام و امارات نیز انجام شده است، ادامه داد: همچنین 284 تن فرآورد‌ه‌های خام نظیر سوسیس و کالباس، پای مرغ منجمد و مرغ منجمد به کشور عراق، ویتنام و امارات صادر شده است.
پشتیبان همچنین به صادرات 298 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی، مادر و تخم مرغ نطفه‏ دار به کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی محموله‌های صادراتی در سه ماهه نخست بالغ بر 27 میلیارد و 182میلیون ریال بوده است.
وی در خصوص واردات در سه ماه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: 240 میلیون و 775 هزار کیلوگرم سبوس گندم و ذرت دامی از کشور آذربایجان و روسیه، 4 میلیون و 450 هزار قطعه انواع تخم نطفه‌‏دار بوقلمون، جوجه یکروزه مادر و اجداد و تخم چشم زده ماهی قزل‏‌آلا از کشورهای اسپانیا، فرانسه و انگلیس وارد استان گیلان شده است.
وی تصریح کرد: در قرنطینه داخلی نیز از ابتدای سال تاکنون 7 هزار و 556 مورد گواهی حمل بهداشتی از طریق شبکه آنلاین و یکپارچه قرنطینه برای انواع دام زنده و فرآورده‏‌های خام دامی صادر شده است که از طریق آن 71 میلیون و 933 هزار قطعه انواع جوجه یکروزه مرغ گوشتی، مادر، اجداد، مرغ زنده کشتاری، تخم نطفه‌دار و جوجه یکروزه بوقلمون و 12 میلیون و 404 هزار کیلوگرم انواع فرآورده دام خوراکی و غیر خوراکی و نهاده‏‌های خوراک دام در سطح کشور حمل و نقل شده است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com