صادرات همه فرآورده‌های دامی، منوط به برخورداری از کد «IR»

صادرات همه فرآورده‌های دامی، منوط به برخورداری از کد «IR»
مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان گفت: صادرات همه فرآورده‌های دامی استان، منوط به برخورداری از کد «IR» (داشتن حداقل ضوابط، شرایط و استانداردهای سازمان دامپزشکی)است و خوشبختانه امسال با افزایش صادرات مواجه بوده‌ایم.
«محمد‌رشید کرمی»، با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل دامپزشکی، تأمین فرآورده‌های دامی صادراتی برای خارج از کشور است، اظهار کرد: کد آی آر، حداقل ضوابط، شرایط و استانداردهای سازمان دامپزشکی برای فرآورده‌های خام دامی است که الزامات بهداشتی و خصوصیات تعیین‌شده سلامت محصولات را شامل می‌شود. البته هر محصول، کد مخصوص به خود را دارد که باید مورد توجه روزافزون تولیدکنندگان قرار بگیرد.
این مسئول ادامه داد: در واقع، رعایت الزامات ساختاری و تجهیزات، هم‌چنین مواردی مانند نوع برچسب، بسته‌بندی و چگونگی حمل برای محصولات صادراتی از اهمیت ویژه‌ای برخودار بوده و قابل چشم‌پوشی نیست، چون میزان کیفیت برای صادرات حرف اول را می‌زند و هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌تواند بدون توجه به این مقوله، خود را در جایگاه صادرکنندگان برتر و موفق قرار دهد.
وی افزود: خوشبختانه در طول 10 ماهه امسال، استان زنجان 882 هزار قطعه جوجه یک‌روزه به ارمنستان، دو میلیون و 330 هزار تخم‌مرغ نطفه‌دار به عمان، کویت و تاجیکستان، 81 هزار تن پنجه و پای مرغ فرآوری‌شده به ویتنام و هنک‌گنگ و 501 هزار تن نیز تخم‌مرغ خوراکی به عراق صادر کرده است.
مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: صادرات همه اقلام تولیدی استان با نظارت کامل اداره‌کل کنترل همه‌جانبه ضوابط بهداشتی انجام شده و امید می‌رود تا طی سال‌های آینده، زمینه بیشتری برای صادرات فرآورده‌های دامی استان فراهم شود. این در حالی است که صادرات به‌خودی خود می‌تواند مشوقی برای ارتقای کیفیت و کمیت فرآورده‌های دامی و اشتغال‌زایی برای علاقه‌مندان در‌ خصوص فعالیت در این حوزه باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com