صادرات مرغ مازندران به خارج بدون فراهم شدن زیرساختها ممکن نیست

صادرات مرغ مازندران به خارج بدون فراهم شدن زیرساختها ممکن نیست
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر ضرورت صادرات گوشت مرغ این استان گفت: صادرات گوشت مرغ این استان به خارج از کشور بدون هماهنگی نهادهای ذیربط و فراهم شدن زیرساخت ها ممکن نیست.
محمدعلی یداللهی، ایجاد پایانه های صادراتی در محل بازارچه های مرزی و تدوین ضوابط و آیین نامه های کیفی و کمی تولید مرغ را از جمله ضروریات صادرات گوشت مرغ این استان برشمرد.
وی گفت : ضروری است هرچه زودتر کشتارگاه های مناسب استان برای تولید مرغ های صادراتی ، شناسایی و گروه بندی شوند.
وی استاندارد سازی وزن لاشه مرغ های تولیدی، تسریع در صدور مجوزهای لازم از سوی اداره کل دامپزشکی استان جهت انجام آزمایشات با خرید دستگاه های تشخیص باقیمانده های دارویی و آزمون گیری و سفارش گیری بازار های هدف و برنامه ریزی برای قطعه بندی، نگهداری و بسته بندی را از دیگر موارد لازم برای صادرات گوشت مرغ برشمرد.
یداللهی تاکید کرد : همچنین ضرورت صادرات گوشت مرغ با کشتی های یخچال دار و هواپیما ایجاب می کند که مسوولان به این مهم توجه داشته باشند.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: صنعت طیور کشور بویژه مازندران بشدت ارزبری دارد از این روز بهبود ضریب تبدیل غدایی ضمن کاهش خروج ارز از کشور، کاهش قابل توجه هزینه تولید گوشت مرغ را به دنبال خواهد داشت.
یداللهی تعداد کشتارهای صنعتی طیور در این استان را 18 واحد اعلام کرد.
وی بازار روسیه و کشورهای آسیای میانه را برای صادرات مرغ این استان بسیار مناسب دانست و گفت: مسوولان امر باید جهت شتاب بخشی به علمیات صادرات مرغ این استان به بازار این منطقه برنامه ریزی کنند.
استان مازندران با دو هزار و 238 واحد مرغ گوشتی ، 200 واحد مرغ مادر و هفت واحد اجداد (تنها لاین کشور و منطقه خاورمیانه) به عنوان قطب صنعت طیور کشور مطرح است و با تولید 11 درصد گوشت مرغ و 30 درصد جوجه یکروزه کشور، مقام اول را در بین استان های کشور دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com